Geng Bas Sekolah

Korang Kena baca ini

September 11, 2014

NEW POLITICS HURU HARAKAN MALAYSIA


Sejak dia dibuang oleh orang orang Temerloh, dia ni dah makin kuat meracau. Tindak tanduknya seolah olah dah menjadi ahli PKR walaupun masih lagi memakai jersi UMNO. Akta Hasutan adalah akta yang menjaga keselamatan rakyat dan negara untuk jangka panjang. Ianya menghalang tindakan mereka yang mempunyai kepala gila daripada mengeluarkan kata kata hasutan dan menghina orang lain. Akta Hasutan sepatutnya ditambahbaik seiring dengan peredaran zaman. Bukannya dihapuskan dan diganti dengan Akta yang entah apa apa.

Ambillah pengajaran daripada penghapusan ISA dan Ordinan Darurat. Pengganas dan ahli politik keluar bermaharajalela mengganas, mengancam keselamatan rakyat dan negara. Apabila terhapusnya Akta Hasutan, akan lebih banyak pengganas dan ahli politik akan keluar menghuru hara Malaysia. Jika itu berlaku, mungkin tindakan ketenteraan terpaksa diambil untuk mengembalikan semula keamanan. Adakah itu yang dia ni mahu ?

Akta Hasutan adalah untuk mencegah. Sesungguhnya mencegah itu lebih daripada mengubati. Kalau dah sakit parah, nak bagi ubat pun memang tak guna dah. Kasi mati je terus itu lebih baik !

2 comments:

Padi Jantan said...

Anda pun sedang menghasut :)

Jom lepak kita kat http://padijantan.blogspot.com

Anonymous said...

orang politk populisss..