Geng Bas Sekolah

July 3, 2014

HAPUS HAK ORANG ISLAM


1.Syefura Othman atau nama panggilannya Rara Othman seorang berstatus Melayu Bumiputera telah tekad untuk menjadi ahli DAP seumur hidup. Rara Othman kini telah bersetuju dan berjanji dalam penyerahan borang ahli DAP seumur hidup untuk sama sama menghapuskan status Melayu Bumiputera. Penyerahan borang ini diserahkan kepada wakil rakyat DAP Segambut Lim Lip Eng hasil pilihan Melayu Segambut.

2.Rara Othman tidak mahu wujud hak hak istimewa untuk Melayu Bumiputera sahaja kerana kaum cina juga perlu di beri hak yang sama seperti Melayu Bumiputera kerana kaum cina telah membayar cukai. Rara Othman telah bersetuju untuk patuh kepada prinsip parti lebih dari segala-galanya iaitu tidak akan menyokong Hudud seperti mana yang telah diikrarkan oleh Dyana Sofya UiTM

3.Segelintir ahli NGO PKR iaitu S.A.M.M kini berasa kecewa kerana Rara Othman selaku mempunyai jawatan didalam S.A.M.M sebagai Penyelaras Segmentasi Wanita Muda S.A.M.M tidak memasuki PKR, sebaliknya memasuki parti DAP yang berteraskan menghapuskan Perlembagaan 153 dan menghapuskan status Melayu Bumiputera.

4.Pemimpin cina DAP kini kelihatan gembira kerana mereka menyatakan: "kini PAS tidak ada sebab mengapa tidak mahu mengundi calon Melayu DAP sepertimana terjadi kepada Dyana Sofya kerana tidak memakai tudung, kini kami telah mempunyai Ahli DAP yang memakai tudung. Seterusnya kami Ahli DAP akan menjemput lebih ramai orang Melayu yang berstatus Ustaz dan Ustazah, kerana kami percaya ramai orang Melayu yang kuat agamanya mempunyai tidak bersangka jahat terhadap kamai. Kami sebenarnya bangsa cina yang tertekan dengan kerajaan UMNO BARISAN NASIONAL, ramai bangsa cina hidup susah dan tidak dapat merasai harta dan kemewahan Malaysia ini dengan sama rata. Jadi marilah bersama sama DAP bagi menghapuskan status Melayu Bumiputera demi kesejahteraan dan menjulang semangat demokrasi terpimpin"

No comments: