Geng Bas Sekolah

February 13, 2014

TERESA KOK PERLU DIBUANG TARAF WARGANEGARA


Selasa lalu diberitakan Tengku Zulpuri Shah Raja Puji, Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Pahang (?) tampil membuat laporan polis keatas 6 NGO Melayu yang kononnya telah membuat demonstrasi dan provokasi melampau keatas Teresa Kok. Kononnya juga isu ini jika tidak ditangani dengan segera dikhuatari boleh mencetuskan permusuhan kaum.

Isu ini adalah lanjutan kepada video klip yang disebarkan melalui youtube yang melibatkan ahli politik pembangkang Teresa Kok yang didakwa menghina Perdana Menteri. Sebagai tindak balas beberapa NGO Melayu yang merasakan video klip itu bukan sahaja menghina pemimpin negara bahkan mencabar dan menghina kaum Melayu dinegara ini dengan kata-kata keji telah mengadakan demonstrasi.

Sebuah kumpulan NGO yang menamakan kumpulan mereka sebagai Majlis Jemaah NGO Islam Malaysia telah menawarkan wang tunai sebanyak RM1,200.00 kepada sesiapa untuk menampar muka Teresa Kok kerana video klip 'Onederful Malaysia CNY 2014' yang sengaja dilakonkan semata-mata untuk menyindir dan menghina orang Melayu dan Islam di negara ini.

Kita hairan begaimana ada dikalangan orang Islam sendiri yang rela diperalatkan untuk membela 'musuh Islam' yang jelas menghina bangsa sendiri dan agama Islam yang selama ini kita junjung tinggi. Bukankah sepatutnya kita membela bangsa dan agama kita dari dihina dan diperlekehkan oleh bangsa lain? Tidak hairanlah kerana apa ada parti politik yang sebelum ini jelas dasar perkauman kini sudi mengambil orang Melayu jadi ahlinya semata-mata untuk dijadikan 'budak suruhan'nya.

Konon atas kebebasan bersuara mereka bebas lakuakan apa saja termasuk menghina bangsa dan agama kita, tetapi apabila atas nama kebebasan bersuara juga kita cuba pertahankan bangsa dan agama kita namun kita tetap dituduh rasis dan tidak memberi mereka kebebasan. Apakah kebebasan hanya untuk mereka dan kaum mereka sahaja?

Apakah bezanya sikap ini dengan sikap kaum yahudi di Palestine? Mereka yang dahulunya tiada negara telah merampas tanah arab untuk dijadikan negara mereka setelah itu masuk dan menjarah lagi dan merampas hak-hak orang lain tetapi konon atas nama kemanusiaan dan mereka setuju untuk berundur hanya 3 langkah setelah menceroboh 10 langkah. Mereka golongan opportunis dan mereka sentiasa dambakan keuntungan semata-mata.

Alasan mempertahankan Teresa Kok kerana bimbangkan berlakunya permusuhan perkauman adalah tidak masuk akal sama sekali. Kerana apa yang Teresa Kok lakukan itu sendiri adalah provokasi yang bertujuan mencetuskan permusuhan perkauman. Sejarah negara telah mencatatkan bahawa parti politik yang rasis dan chauvanish itulah punca berlakunya tragedi 13 mei dulu. Mereka lakukannya lagi dengan harapan bangsa Melayu akan takut serta akan lebih bertolak ansur untuk memberikan mereka lebih banyak lagi apa yang mereka inginkan.

Apakah bangsa Melayu senggup memberi sehingga kita tidak akan memiliki apa-apa lagi? Apakah kaum itu ingin mendapat segalanya dari kita sehingga kita sudah tidak memiliki apa-apa lagi baru itu akan memusakan hati mereka? Apa lagi yang mereka nak? Ini adalah soalan dari semua orang-orang Melayu yang sayangkan tanah airnya... Tanah Melayu.

Kita sedar kaum itu dimana saja akan cuba sedaya-upaya akan berusaha untuk mendapat apa saja dan bahkan segala-galanya. Kita juga sedar bahawa darah mereka adalah darah penjajah dan penjarah, namun kita amat kecewa bila adanya pengkhianat negara kita adalah dari kalangan bangsa kita sendiri.

1 comment:

Anonymous said...

Yang sepatutnya kena buang ialah Penyamun2 UMNO yg landing kat pantai beberapa dekad lalu, Cam Teresa Kok dia tu Pribumi dari era Cheng Ho , masa Parameswara Melaka, mungkin atuk kpd atuk kau pun belum ada lagi. Yang dia musti buat sekarang ialah mengembiling tenaga NGO luar supaya mrk dapt bincang dengan Negara Lanun ini.