Geng Bas Sekolah

January 21, 2014

PENJENAYAH DILARANG MASUK KE JEPUN


PETALING JAYA: Jurucakap kedutaan Jepun, Tomoko Nagai berkata, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilarang memasuki Jepun pada Ahad lalu kerana melakukan kesalahan dan pernah dipenjara pada tahun 1999.

Menurutnya, sesiapa sahaja yang pernah melakukan kesalahan dan menjalani hukuman penjara sama ada di Jepun atau negara lain tidak dibenarkan memasuki negara itu."Seperti yang diketahui, Anwar pernah dibenarkan memasuki Jepun pada 2011 dan 2012 tetapi ketika itu beliau mempunyai kebenaran khas daripada negara berkenaan.

"Bagaimanapun, kali ini beliau tidak membuat permintaan dan berikutan itu kemasukannya tidak dapat diterima," katanya ketika dihubungi The Star pada Selasa
Nagai memberitahu, tindakan itu mengikut larangan yang dikuatkuasakan oleh kerajaan Jepun di bawah Perkara 5 (iv), Akta Pengiktirafan Pelarian dan Kawalan Imigresen yang dikenakan terhadap semua individu yang ingin memasuki negara berkenaan.

Dalam masa nampak cerdik, terserlah juga kebodohan Ketua Pembangkang ni rupanya. Lain kali, mintalah visa dahulu. Jangan main terjah je ikut suka macam terjah lubang depan belakang. Haa kan dah kena perambat. Lepas tu meroyan salahkan Kerajaan Malaysia pulak. Waa hebat Kerajaan Malaysia sampai boleh tentukan siapa layak dan siapa yang tidak layak untuk masuk ke mana mana negara asing.

Dan tadi macai macai kunyit ni dah berdemo depan Kedutaan Jepun. Tapi yang peliknya tak ramaipun turun. Kali ni puak PAS dan DAP juga tak muncul. Rupa rupanya puak PAS dan DAP ni tahu yang memang pakcik Anwar sendiri yang buat silap. Patut ler senyap je pemimpin pemimpin PAS dan DAP.

Nampak tak kebodohan macai kunyit. Pemimpin sendiri buat salah, lepas tu marah pulak orang lain. Patutlah kena kencing saja dengan orang tua tu.

No comments: