Geng Bas Sekolah

December 19, 2013

NAK TAHU RAKYAT SUSAH KE TAK, KENA BUAT MAKMAL


Adoiyaii. Makin lama makin havoc Kerajaan ni. Nak tahu rakyat susah ke tak, kena buat makmal baru. Dan lebih banyak duit dihabiskan pada PEMANDU.

KJ cakap makmal akan ditubuhkan untuk kaji kos sara hidup masyarakat. Makmal yang ditubuhkan akan diletakkan di bawah PEMANDU. Nak tahu rakyat susah ke tak, kena buat makmal ke ? Habis apa tanggungjawap Kementerian Kementerian yang ada ? Adakah selama ini Kementerian Pembangunan Wanita, Jabatan Kebajikan Masyarakat tak selidik kesusahan rakyat ? Adakah Menteri masih tak tahu, kenaikan harga minyak, gula dan lain lain tu antara punca rakyat hidup susah ?

Macam macam hal ler sekarang.

8 comments:

Anonymous said...

Tambah lg la nanti lab consultant, lab technical staff, lab support staff and lab driver. masing masing gaji puluh puluh ribu, campur lain lain kemudahan jadi juta pulak.

Anonymous said...

Siapa saintis makmal, siapa pula tikus makmal?

Akhirnya wang habis dicekup pembantu makmal yang memang penyokong fuckatan. Sengaja nak sabotaj!

Anonymous said...

ntahlah..no komen

Anonymous said...

aku fikir eloklah PEMANDU dan K.J serta mereka yg terlibat hendak menubuhkan makmal mengkaji bertapa susahnya hidup rakyat elok tinggal dikampuang2 terpencil,rumah2 setingan dan kos rendah serta berkerja sendiri atau menjadi buruh barulah serta mempunyai ahli keluarga yang besar untuk ditanggung barulah tau b.mana hidup rakyat...kalau masih duduk kat banglo mewah baik tak payah ceritalah...menghabihkan boras den je...!!!!

Anonymous said...

makmal kepala tongak kau.
makmal komputer sekolah pun blm siap nak buat makmal manusia.
turun padang la tengok sendiri.
jd menteri buat apa.mkn gaji buta.
nak jd popular bkn cara begitu.
tak habis2 nak menyusahkan orang.
makin lama orng makin meluat dgn kerajaan. cuba cari jln terbaik membantu kerajaan,ini tidak menyusahkan org saja.
bengong punya menteri BN

YaZid PakAndak said...

Sebagai seorang Jurutera cabuk, saya masih menilai dan mengkaji apa yang dimaksudkan dengan "makmal" yang bakal ditubuhkan kelak.

Adakah ianya sebuah bentuk bangunan yang dipanggil MAKMAL atau istilah bagi sebuah jawatankuasa yang dianggotai pakar-pakar dari pelbagai bidang?

Ya, memandangkan tahap IQ saya tidak setinggi IQ para Menteri, saya masih mengkajinya lagi... :)

Anonymous said...

runtuh lagi kot

Anonymous said...

jgn runtuh lagi cukup lah