Geng Bas Sekolah

October 14, 2013

DAP TAK PANDAI CEC TAPI MENYIBUK HAL UMNO


Sibuk gila DAP ni. Suka suka je nak cakap pemilihan UMNO ni tak mewakili suara akar umbi. Habis CEC DAP tu mencerminkan suara akar umbi lah sangat ? Sampaikan orang yang dah kena buang pun boleh datang mengundi balik dalam CEC apa cerita ? Buat CEC tapi mengira undipun tak pandai apa cerita ? Bodoh lah lu cina DAP !

DAP mendakwa keputusan pemilihan Wanita, Pemuda dan Puteri Umno semalam tidak mencerminkan tranformasi sebenar dalam pucuk pimpinan sayap parti itu kerana ia tidak mewakili suara majoriti ahli di peringkat akar umbi.

Pengarah Pendidikan Politiknya, Liew Chin Tong mendakwa, hanya perwakilan yang dilantik dibenarkan mengundi bagi menentukan pemimpin di peringkat bahagian dan pusat sekali gus pelaksanaan sistem “Electoral College’ yang diuar-uarkan Umno tidak menepati kriterianya.

“Dalam pemilihan Umno, ia sebenarnya bukan pilihan raya atau pemilihan oleh semua ahli tetapi oleh sesiapa yang memenangi bahagaian sahaja.

“Cara itu memang memihak kepada penyandang jawatan dan inilah keputusannya di mana penyandang jawatan dapat meneruskan jawatan mereka,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas keputusan pemilihan Pergerakan Wanita Umno semalam yang menyaksikan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, 60, mendapat mandat baru untuk mengetuai Wanita Umno untuk penggal kedua.

No comments: