Geng Bas Sekolah

July 17, 2013

PENGENDALI BLOG PDO WAJAR DIREJAM KERANA MEMFITNAH

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Sentul, Dato' Shahaniza Shamsuddin digesa menyiasat dan membersihkan namanya kerana kini heboh disebarkan bahawa dia terlibat mendalangi isu pencerobohan Hutan Simpan Kekal di kawasan Sungai Jerik-Kuala Sentul dekat sini. Difahamkan, lebih 500 ekar kawasan hutan terbabit telah diteroka secara haram oleh pihak yang berkenaan dengan menjual nama pemimpin berkenaan.

Malah mereka dengan berani mengatakan tidak ada pihak berani menghalang kerana kegiatan dilindungi oleh pemimpin terbabit. Shahaniza, yang baru dilantik sebagai Exco Jawatankuasa Pembangunan Wanita Dan Keluarga, Multimedia dan Komunikasi Negeri Pahang digesa tampil untuk menafikan hal ini. Malah, pihak tertentu kini dikatakan sudah giat kumpul bukti kukuh untuk sabitkan "proksi-proksi beliau" dengan penerokaan haram ini. 

Kepala otak CMK suka suka je nak tuduh orang lain jadi dalang penerokaan tanah tu. Kalau setakat cakap takde bukti, main dengar cakap penceroboh tu, dah lama pakcik Anwar tu boleh jadi PM.Tapi kita ni hidup dalam realiti. Bukannya fantasi syahwat chinadoll. Hidup dalam realiti, kena ada bukti kalau nak menuduh orang lain. Kalau hidup dalam fantasi, jadilah meroyan macam pakcik Anwar tu.

Sudah sudahlah tu CMK woii. Semua orang Pahang tahu awak tu blogger PR. Kalau nak menganiaya umat islam, itu dah memang kerja puak PR. Main fitnah je ikut suka syahwat. Fakta yang sebenarnya adalah, pencerobohan ini berlaku sebelum Dato' Shahaniza menjadi exco lagi. Sebaik berita ini menjadi sensasi, pihak berkuasa seperti Jabatan Hutan Pahang sudah mula menyiasat. Tungg je lah lepas ni siapa dalang sebenar mesti kena tangkap.

Buat blogger CMK, siapkanlah fakta dan bukti sahih. Siap juga duit saman sebab mungkin tak lama lagi, surat saman akan datang pada awak.

No comments: