Geng Bas Sekolah

May 22, 2013

Ops Blackout - Gulingkan Peniaga Cina


Sejak akhir akhir ni, ramai peniaga cina mula resah gelisah sehinggakan ACCIM iaitu Dewan Peniaga Cina Malaysia mengeluarkan kenyataan mengenai kebimbangan mereka berkaitan pemboikotan orang islam terhadap perniagaan mereka.

Aku gelak je bila mereka kata bimbang. Sekarang baru mereka tahu langit tu tinggi ke rendah. Jangan dibuat pasal dengan umat islam. Selama ni umat islam dok diam, dok rileks je sebab tengok dulu macam mana perangai cina kafir ni. Bila mereka dah lancarkan serangan nak rampas negara ni dalam PRU dulu, barulah kami buat serangan balas.

Ada juga orang islam yang ragu ragu mengenai kempen ni. Mereka kata boleh ke umat islam nak boikot semua perniagaan dan barangan mereka. Pada aku boleh je. Ingatlah umat islam dahulu pernah menumbangkan Kerajaan Parsi dan seterusnya menumbangkan Kerajaan Rom Turki. Malah umat islam juga membangunkan Andalusia dan Granada sehingga membuatkan pihak kristian eropah cemburu. Umat islam juga berjaya menewaskan tentera salib dan merampas semula Baitulmuqaddis.

Untuk menumbangkan empayar perniagaan cina, In Shaa Allah kita mampu melakukannya. Ikuti cara yang GAP sarankan, dan rapatkan saf saf umat islam, pasti kita mampu tumbangkan peniaga cina satu negara.

LANGKAH PERTAMA..
Memboikot barang keluaran syarikat cina secara makro. Maknanya kita boikot barangan mereka yang berada di pasaran terbuka. Boikot barang-barang dan jenama yang selalu dan senantiasa ada dalam pasaran. Contoh roti massimo. Barang-barang ini berlegar luas dalam sistem pasaran.

GANTIKAN ia dengan kita membeli jenama muslim.

LANGKAH KEDUA...
Memboikot barangan dan servis dalam kawasan dan kelompok tempat tinggal kita..
Sebagai contoh, jika anda tinggal di shah alam, anda mengalami kerosakan PC. cari lah kedai PC melayu yang berlambak di seksyen 7 shah alam. Hentikan menghantar servis ke kedai di alam sentral yang majoritinya merupakan lingkaran peniaga cina..

LANGKAH KE TIGA..
Pemboikotan akan lebih galak dan nampak cepat meranapkan ekonomi cina BILA KITA SABOTAJ BARANGAN KEPENGGUNAAN HARIAN YANG DIJUAL OLEH PENIAGA CINA SEPERTI ROTI ,MINYAK MASAK,SAYUR DLL.

Barang kepenggunaan harian inilah yang selama ini mengkayakan peniaga cina.

Kerana apa ? Kerana pusingan modal yang berpusing berpuluh kali di kedai cina sebenarnya laju dek kerana pembelian harian pembeli melayu berpuluh kali dibeli di kedai mereka.
Jika kita berjaya mengurangkan pusingan modal mereka, secara tidak langsung margin keuntungan peniaga cina akan merosot..

LANGKAH KE EMPAT..
Kes barang harian, barang hardware dan barang musim perayaan.
Peniaga cina akan mendapat keuntungan luar biasa bila tiba musim perayaan contohnya hari raya. HENTIKAN PEMBELIAN BARANGAN BARU DI KEDAI CINA.
Orang melayu kalau bab beraya suka sangat tukar barang dalam rumah. Elakkan membeli barangan perabot dari kedai cina. Walaubagaimanapun aku yakin hampir semua kedai perabot dikuasai oleh orang cina. Oleh itu elakkan dari membeli hutang. Beli secara tunai dan minta diskaun semurah mungkin untuk mengurangkan keuntungan mereka.

Barangan elektrik daripada Sen Heng, Sen Q dan lain lain kedai cina perlu dielakkan jika terdapat kedai peniaga melayu atau india. Barangan hardware secara total memang dikuasai oleh peniaga cina. Takpe ini bukan masalah kerana bukan setiap hari orang melayu nak bertukang. Apapun cuba lah kedai melayu terlebih dahulu..

LANGKAH KE LIMA
Boikot barangan telah disebutkan di atas. Selain memboikot barangan, melayu juga boleh menghancurkan pendapatan orang cina bila kita memboikot servis perkhidmatan mereka..
Hari raya nak dekat. Kalau nak tukar kereta baru, carilah salesman melayu. Ini sedikit sebanyak akan mendatangkan komisen berganda kepada bangsa kita sendiri..
Wahai melayu belacan, kempen boikot ini perlu disebarkan kepada seluruh umat islam..

Setiap hari korang wajib sebarkan propaganda boikot peniaga cina ni. Memang benar ianya akan mengambil masa, tapi takpe. Kita mulakan dengan kayuhan perlahan tapi penuh konsisten...

Kalau dulu kita beli barang kedai cina sebanyak 10 kuantitinya, kini kita hanya beli 2. Bila langkah di atas dijalankan secara teratur,sistematik dan konsisten percayalah untung kasar bulanan pendapatan peniaga cina akan teruk terjejas. Bila untuk kasar menurun mendadak, ianya sekaligus akan mengurangkan untung bersih mereka.

INI YANG KITA MAHUKAN. Bila untung bersih mereka kurang, maka ramai peniaga cina akan bankrap lantas akan meminjam ah long. Kemudian bila tak mampu membayar ah long, mereka akan membunuh diri..

PRODUK MILIK CINA YANG WAJIB UMAT ISLAM BOIKOT!

- ROTI MASSIMO
-ROTI Hi5 – SILVER BIRD (kek, pelbagai jenis roti perisa)
-BERAS JATI – SERBA WANGI
-BIHUN JATI
-BIHUN eCOBrown
-BERAS RAMBUTAN
-FROZEN- SAUDI burger, nugget, potatoes
-KOSMETIK - SAFI
-BIHUN EKA-FATIMA
-KOPI-SUPER POWER KOPI
-MUNCHY'S BISCUITS
-MINYAK MASAK SERI MURNI (FFM-Robert Kuok Group)
- SRI MURNI nugget
-MARINA Nugget
-MARINA Tune
- PowerRoot Ali Cafe
- PowerRoot Oligo Cereal
- PowerRoot 9SPOT ISOTONIK
- Malta
- NutriMalt
- Teh Cap Masjid
- Teh Guru Cap Masjid
- Old Town White Coffee
- Minyak masak Knife
- Minyak masak Cap Buruh
- Minyak masak Naturel
- Minyak masak Daisy
- Drinho ALL DRINKS
- YOE’s All drinks
- Isomax Isotonic
- HomeSoy
- Farm Crows Butter
- Pasaraya EconSave
- Pasaraya KK mart
- Pasaraya 99 SpeedMart
- Pasaraya Billion
- Pasaraya Pacific

1 comment:

Anonymous said...

Juga dicadangkan cari kedai2 Halal... di taman wangsa melawati ada sebuah kedai halal "Zain" dimana semua keperluan harian dijual... guarantee Melayu dan halal... semoga kawan2 bloggers boleh senaraikan semua kedai halal seluruh negara untuk faedah semua...