Geng Bas Sekolah

April 20, 2013

PAS Pahang Guna Calon Hantu


Selama hari ini tak pernah langsung ada orang perasan mengenai perkara ini. Mungkin ianya terlepas pandang atau tidak diberi perhatian langsung tak pasti.

Maka, persoalan ini terus menjadi tanda tanya. Nak pulak menjelang hari penamaan calon yang akan bakal diadakan lagi beberapa jam dari sekarang. Perkara kecil ini boleh memberikan impak yang besar.

Siapa yang tak kenal dengan nama Tuan Ibrahim Tuan Man, Pesuruhjaya PAS Pahang merangkap Ketua Penerangan PAS Pusat.


Namanya cukup gah dipersada Politik tempatan. Tapi, kalau disebut Tuan Ibharim, ada sesiapa yang kenal? Sudah tentu orang akan tertanya - tanya. Siapa Ibharim?

Hakikatnya, Tuan Ibrahim dan Tuan Ibharim adalah orang yang sama. Perkara tersebut dinyatakan dengan jelas didalam keputusan PRU yang lalu.

 Sekarang rakyat tentu akan menjadikan isu itu sebagai satu persoalan. Apa nama sebenar Tuan Ibrahim? Adakah ianya Ibrahim atau Ibharim?

Jika nama dia bukan Ibharim, kenapa dia tidak membuat bantahan sebelum ini? Kenapa dia hanya membiarkan nama tersebut berlegar - legar dalam dunia internet?

Mungkin pada ketika ini, nama itu tidak menjadi persoalan. Andaikata ianya menjadi pertikaian sewaktu mengundi bagaimana? Dah tentu - tentu kecoh jadinya. Sudah pasti ada pihak yang akan mempertikaikan perkara tersebut apabila nama yang dicetak pada kertas undi lain dari nama sebenar.

PAS kalau bab menipu, cukup pandai. Harap je pakai jubah berserban, tapi bila bab membelit, yahudi pun kalah.

2 comments:

Anonymous said...

Lu manyak mololah admin itu hak pun mau mising ka? cina sebut bilahim pun sama loo...kelantan org sebut brehim itu olang juga ....

Anonymous said...

LU MONGOK LER APEK!...IKUT UNDANG2 SPR PROSES SILAP LETAK NAMA AAA PUN KILE GAGAL MAAA...NANTI RR OLANG INGAT ITU CALON SUTAH TIPU SAMA PENGUNDI OOO...ITU PASAT AAA OLANG PAS AA CUME TAWU KONGKEK LALAM BILIK HOTEL..TAPI BILE ISI BOLANG HAAA MACIAM BULAK SEKOLAH TADIKA...JGN MALAHH HAAA...AIYA APEK LU MANA SIKOLAH AAA?? >XD