Geng Bas Sekolah

March 14, 2013

Anti Lynas Hanya Sandiwara DAP


Anggota jawatankuasa pemandu Himpunan Hijau Clement Chin menuntut pengerusi NGO alam sekitar itu, Wong Tack meletak jawatan berkenaan susulan pengumuman aktivis tersebut untuk bertanding dalam pilihan raya umum akan datang.

Chin berkata Wong harus meletak jawatan untuk membolehkan Himpunan Hijau kekal bebas dan tidak dikuasi mana-mana ideologi politik parti.

“Saya ingin mencadangkan bahawa, dari segi prinsip, Wong Tack harus meletak jawatannya sebagai pengerusi Himpunan Hijau demi mengejar karier politiknya.

“Jawatankuasa pemandu sedia ada perlu melantik seorang pengerusi baru untuk menguruskan Himpunan Hijau sebagai golongan yang kuat dan bukannya NGO yang berteraskan politik,” katanya dalam satu tulisan di Facebook.

Kenyataan itu timbul di saat Wong menerima banyak kritikan, antaranya yang mempersoalkan pendirian aktivis berkenaan yang sering berubah-ubah berhubung loji Lynas.

Wong dalam kenyataannya selepas disahkan menjadi calon DAP semalam berkata, beliau tiada masalah dengan loji berkenaan sekiranya Lynas melalui saluran yang betul untuk membuktikan tanpa sebarang keraguan bahawa loji penapisan nadir bumi adalah selamat.

Sedangkan, beliau sebelum ini pernah mengancam untuk membakarloji nadir bumi di Gebeng itu, sekiranya kilang tersebut masih tidak ditutup dalam tempoh 30 hari selepas pilihan raya umum.

Sumber : PahangKu

1 comment:

Anonymous said...

lalalala....dah cakap dari dulu...MOTIF cuma nak jadi MP dgn jalan mudah..wakakakaka.....