Geng Bas Sekolah

January 13, 2013

Himpunan Kebangkitan Rakyat - Nama Gempak Tapi Hampas

Mat Sabu letak sasaran 1 juta rakyat datang ke Himpunan Shamsidar semalam tetapi sayang jangkaan dia meleset. Agak agaklah kalau nak 1 juta datangpun. Ingat semua rakyat kat Malaysia ni gila politik ke macam puak hijau ni. Kalau puak hijau ni, memang ler gila politik Dari kecil dah diajar berpolitik, sampai ke tua pun masih tergila gilakan harta dunia. Sampai badan dah bongkokpun masih nak pegang jawatan MB.

Meh aku ajar macam mana nak buat 1 juta rakyat datang dalam masa sehari. Kalau nak capai 1 juta, korang kena ambil semua orang kat Kelantan, Kedah dan Selangor. Negeri negeri korang tu. Dari bayi umur sehari sampailah ke datuk nenek setua tuanya. Ambil semua orang sampai kosong satu negeri. Langsung tak ada orang dalam negeri. Letakkan dalam satu tempat macam stadium yang korang pilih semalam. Haa kalau buat macam tu, memang sampailah matlamat 1 juta rakyat. Tapi korang mampu ke buat macam tu ?

DS Najib sendiri tak mampu nak buat macam tu. Buat satu program sehari, macam himpunan bodoh semalam, jangan haraplah nak capai 1 juta rakyat. Karnival Jutaan Belia, yang mencapai jumlah pengunjung 2 juta, itupun buat selama lima hari. Lima hari program, baru capai pengunjung 2 juta.


Program MAHA, yang pengunjung mencapai sejuta, dibuat selama berbelas hari. Baru boleh mencapai sejuta pengunjung. Inikan pulak buat satu himpunan bodoh, yang dibuat dalam masa tak sampai sehari. Tapi mengharapkan orang datang sampai sejuta. Bodoh betul perkiraan korang.

DS Najib yang buat himpunan di Stadium Bukit Jalilpun hanya mampu menarik sekitar 80 ribu orang untuk hadir dalam masa yang singkat, inikan pulak puak pembangkang yang cukup terkenal dengan sifat penipu, sifat ganas dan mengangkat martabat nasrani lebih dari islam. Ada hati nak tarik 1 juta orang. Jangan haraplah rakyat nak datang dan sokong korang.

Lain kali kalau nak buat himpunan bodoh, tak payahlah guna nama gempak, buat target tinggi melambung. Bila dah gagal, hanya memalukan muka korang sendiri je. Untuk taraf korang, korang hanya layak letak sasaran 50 ribu je. Kalau dah lebih 20 ribu yang hadir, itupun korang patut bersyukur sangat dah. Sebab masih ada manusia yang bodoh bangang nak ikut telunjuk korang hahahaha.

1 comment:

Jeffry said...

KEHKEHKEH PELESIT PAS PUN AMIK KESEMPATAN SAPU DUIT SBB MAT SABUN PUN KATA KITA DATANG NAK MINTAK DUIT DARI PESERTA DEMO...SERONOK LER PELESIT2 KAUT MANE YNG SEMPAT! KEHKEHKEH ADOIYAII