Geng Bas Sekolah

November 2, 2012

Puak Pakatan Tergolong Kaum Yang Tidak Bersyukur ?


Borang bantuan BR1M 2.0 sudahpun mula diedarkan ke seluruh negara. Boleh didapati di kaunter LHDN ataupun di download melalui internet. Tetapi seperti biasa, apabila Kerajaan melakukan kebaikan kepada rakyat, pasti ada suara suara sumbang dari puak PR yang mengutuk dan menghina apa yang Kerajaan buat.

Bagaikan setiap apa yang Kerajaan buat, semuanya adalah kezaliman. Sedangkan tidak pernahpun Kerajaan berlaku zalim kepada rakyat apatahlagi kepada puak PR ini. Melainkan puak PR itu yang menzalimi diri mereka sendiri.


Cukup banyak subsidi ditanggung oleh Kerajaan untuk kesejahteraan rakyat. Terlalu banyak sampaikan kita sendiri tidak terfikir berapa jumlahnya malah mungkin ada yang langsung tak tahu yang sesetengah barangan yang mereka beli itu ditanggung subsidi oleh Kerajaan.

Kalau tak percaya, pergilah hidup diluar negara. Tak payah bertahun, hidup sebulan pergi tengok. Rasa rasa mampu ke hidup senang macam sekarang ni ? Nak makan minum tak payah bayar mahal mahal. Cukuplah kalau kita nak beli gula sekilo, tak payah berkerut muka macam nak beli gelang emas untuk bini. Orang Singapork tu, yang matawang dorang lebih tinggi daripada kitapun, yang kononnya negara termaju di Asia Tenggara ni, sanggup datang ke Malaysia ni nak beli barang sebab dorang tahu yang barang kat Malaysia ni murah murah.

Keamanan yang kita kecapi sekarang, sudah cukup selesa untuk kita semua. Tapi puak PR ni bukan reti duduk aman. Asyik nak buat masalah, nak buat jahat. Merusuh sampai tiga kali konon Kerajaan ni zalim. Kalau betul Kerajaan ni zalim, dah lama rakyat bangkit. Tak payah lah puak PR nak buat kecoh.


Tetapi sampai sekarang, tak ada pula rakyat Malaysia ni buat rusuh. Sebab dorang tahu yang Kerajaan ni tak zalim.Puak PR ni langsung tak tahu bersyukur dengan nikmat yang Allah s.w.t berikan melalui Kerajaan sekarang. Asyik nak mengutuk dan menghasut manusia. Dah macam syaitan dah perangai puak PR ni.

“Siapa yang tidak mampu mensyukuri nikmat yang sedikit, maka ia tidak akan mampu mensyukuri nikmat yang banyak. Dan siapa yang tidak mampu berterima kasih kepada manusia, maka ia tidak akan mampu bersyukur kepada Allah. Membicarakan nikmat Allah adalah syukur, meninggalkannya adalah kufur. Hidup berjama'ah adalah rahmat, manakala perpecahan adalah azab.” (Hadis Riwayat Ahmad, 30/390, no. 18449. Kata al-Haitsami, “Diriwayatkan oleh Ahmad, ath-Thabrani, dan al-Bazzar.)

No comments: