Geng Bas Sekolah

November 21, 2012

Peringatan Buat Umat Islam Malaysia

Barangsiapa mencari agama selain agama Islam, maka sekali-kali tidaklah akan diterima (agama itu) daripadanya, dia diakhirat termasuk orang-orang yang rugi. (Ali Imran:85)

Firman Allah: Hai orang-orang yang beriman, jika kamu mentaati orang-orang yang kafir itu, nescaya mereka mengembalikan kamu ke belakang (kepada kekafiran), lalu jadilah kamu orang-orang yang rugi. (Ali Imran:149)

Firman Allah: Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi wali dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu). (An Nisaa':144)

Firman Allah: Khabarkanlah kepada orang-orang munafik bahawa mereka akan mendapat siksaan yang pedih. (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Apakah mereka mencari kekuatan disisi orang kafir itu? maka sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah. (An Nisaa':138-139)

Firman Allah: Hai orang-orang yang beriman, apabila kamu bertemu dengan orang-orang yang kafir yang sedang menyerangmu, maka janganlah kamu membelakangi (mundur). Barangsiapa yang membelakangi (mundur) di waktu itu, kecuali berbelok untuk (siasat) perang atau hendak menggabungkan diri dengan pasukan yang lain, maka sesungguhnya orang itu kembali dengan membawa kemurkaan dari Allah, dan tempatnya ialah neraka Jahannam. Dan amat buruklah tempat kembalinya. (Al Anfal:15-16)

Firman Allah: Hai orang-orang yang beriman, apakah sebabnya apabila dikatakan kepada kamu, "Berangkatlah (untuk berperang) pada jalan Allah" kamu merasa berat dan ingin tinggal di tempatmu? Apakah kamu puas dengan kehidupan di dunia sebagai pengganti kehidupan di akhirat"? padahal kenikmatan hidup didunia ini (dibandingkan dengan kehidupan) di akhirat hanyalah sedikit. (At Taubah:38)

1 comment:

Jeffry said...

AGAK2 POKCIK NUAR NAK IKUT HADIS DAP KE YAHUDI MABOK? KEHKEHKEH