Geng Bas Sekolah

September 1, 2012

Rakyat Malaysia Mampu Pertahan Kemerdekaan


Pada malam 30 Ogos lepas, aku turun Dataran Merdeka untuk menyaksikan apakah program yang dibuat oleh Kerajaan sempena malam merdeka. Tapi jangkaan aku meleset bukan sahaja tiada apa apa program malah wujud pula beruk beruk kuning yang berkumpul dan membuat kecoh dikawasan Dataran.

Walaupun kehadiran beruk beruk itu tidak sebanyak diwaktu rusuhan tetapi sedikit sebanyak ianya mengganggu ketenteraman awam. Aku lihat rakyat yang tidak mahu terlibat dengan agenda politik beruk terpaksa duduk jauh dari kawasan Dataran kerana tidak mahu terpalit dengan najis beruk!

Aku terfikir, jika inilah cara demokrasi yang diamalkan oleh beruk beruk ni, adakah Malaysia akan kekal aman khususnya selepas PRU 13? Berhimpun secara haram, memaki hamun PM tanpa mengira dosa termasuklah mereka yang berserban bahkan mengibarkan bendera berunsur Indon dan Singapork.


Perbuatan beruk beruk ini langsung tidak menghormati negara malah masih menganggap negara ini masih belum merdeka hanya kerana beruk ini tidak memegang kuasa. Aku ada mendengar desas desus dari geng geng beruk yang mahu mengadakan rusuhan besar yang boleh mengancam nyawa rakyat sekiranya rakyat tidak mahu memilih beruk beruk ini pada PRU akan datang.

Sesungguhnya beruk beruk ini tidak sesekali memikirkan kesan perbuatan mereka kepada rakyat dan negara malah sanggup mengorbankan nyawa rakyat semata mata kemaruk dengan kuasa politik duniawi. Bagi mereka, kuasa politik duniawi inilah syorga sebenar buat beruk. Selagi hidup, beruk beruk ini sentiasa mahu memuaskan nafsu serakah mereka tanpa memikirkan dosa dan pahala.

Walaubagaimanapun aku percaya sekiranya rakyat bersatu dan menunjukkan semangat sayangkan negara, beruk beruk ini mampu dihapuskan. Rakyat Malaysia pernah bersatu mengalahkan tentera Indon pada zaman konfrontasi, mengeluarkan Singapork dari Malaysia kerana perbuatan biadap dan tamak Lim Kuan Yew, menewaskan pengganas komunis dan menggagalkan perbuatan jahat DAP pada 13 mei 1969.

Dan kali ini sekali lagi rakyat Malaysia diperlukan untuk melindungi keamanan dan kemerdekaan negara menjelang PRU 13 nanti. Kuasa tentera sahaja sebenarnya tidak mampu melindungi keamanan dan kemerdekaan negara sebaliknya kuasa rakyatlah yang mampu mempertahankan negara. Kuasa rakyat yang bersatu bukan sahaja boleh mengalahkan beruk beruk kuning malah ianya lebih hebat daripada itu.

Malaysia adalah satu satunya negara kita. Satu satunya rumah kita. Bersatulah kita dibawah panji Islam, panji UMNO dan panji BN. Bersatulah kita kerana Malaysia memerlukan sokongan rakyat. Ayuh bersatu menolak beruk beruk kuning ini pada PRU 13 untuk masa depan yang lebih baik buat generasi akan datang

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments: