Geng Bas Sekolah

September 27, 2012

Anwar Ibrahim Mengalami Masalah Jiwa


Presiden Jalur Tiga (JATI), Dato' Dr. Hasan Mohamed Ali hari ini membidas kenyataan Ketua Umum Pakatan Rakyat, Dato' Seri Anwar Ibrahim yang mendakwa “umat Islam mempunyai masalah dalam jiwa mereka” dua hari lalu di London baru-baru ini.

Bagi bekas Exco Kerajaan Negeri Selangor itu, kenyataan Ketua Pembangkang tersebut menggambarkan satu penghinaan terhadap umat Islam dan tidak sensitif terhadap komitmen masyarakat Islam yang bangun menentang sebarang usaha memperlekehkan umat Muhammad SAW.

"Untuk mengatakan umat Islam 'mempunyai masalah dalam jiwa mereka' sebagaimana yang disebut Anwar Ibrahim di London 2 hari lalu, bagi saya ini adalah satu kenyataan yang tidak sepatutnya keluar dari mulut seorang pemimpin Islam"- katanya kepada pemberita dalam sidang media dikediamannya disini hari ini.

Bagi aku, pakcik Anwar sebenarnya yang mengalami masalah jiwa. Kalau tak, takkanlah dia boleh meracau cakap dia disuntik arsenik, disuntik HIV, cakap ada nak bunuh dia sampai dia lari ke kedutaan Turki. Lagi satu, orang yang normal, bersih jiwa raga takde nak henjut lelaki perempuan. Sendiri fikirlah pakcik Anwar ni sebenarnya sakit apa.

Semasa timbul isu filem hina Rasullulah s.a.w pun, pakcik Anwar memang tak mengeluarkan apa apa kenyataanpun. Sikap berdiam diri beliau memang sudahpun dijangka sebab dia sememangnya penyokong tegar yahudi zionis. Malah beliau secara terang terang mengeluarkan kenyataan mahu menjaga keselamatan negara yahudi zionis iaitu Israel.

Oleh itu sudah pasti dia tidak akan mengeluarkan apa apa kecaman terhadap filem yang menghina islam sebaliknya dia lebih suka mengkritik umat islam itu sendiri. Nampak tak permainan dia ?

2 comments:

Anonymous said...

dia n da geng mmg patut dihantar ketg bahagia.smua da nyanyuk n asyik mengigau hari2 nak jd PM

Anonymous said...

POKCIK ANUWAR ADE GANGGUAN MENTAL LER BROO..DR DULU SMPI SKRG ASIK INGAT JUBOR..TAK DPT CIUM JUBOR SATU HARI BLEY JADI SASAU..IMAN PUN DH RAPUH CAM BESKOT...SKANG MUNGKIN DIA TGH BLAJA BERIMAN DGN YAHUDI ZIONIS PLAK KEHKEHKEHKEH