Geng Bas Sekolah

July 16, 2012

PAS Kedah Perompak Rakyat - Media PR


PENULIS sekarang berada di lokasi himpunan Oren di Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta. Ketika artikel ini ditulis, masih tidak kelihatan begitu ramai peserta himpunan yang berada disini. Kebanyakkan mereka datang dari Kelantan dan Kedah, ada yang sampai seawal jam 4 pagi tadi.

Masih awal untuk menentukan jumlah sebenar kehadiran peserta ke Himpunan ini tapi setakat ini penulis benar-benar tidak puas hati dengan apa yang penulis lihat dan nampak.

Kelihatannya, kecenderungan membawa orang tua dan kanak-kanak ke himpunan seumpama ini masih berterusan walaupun banyak teguran telah diberi sebelum ini, sejak himpunan Bersih 3.0 lagi. Orang tua boleh faham lagi tapi kanak-kanak?

Penulis sempat berbual-bual dengan beberapa orang peserta himpunan, agak mengejutkan bila mereka memaklumkan penulis yang mereka bukan peneroka Felda tapi ahli PAS yang diarahkan untuk hadir ke himpunan tersebut. Rata-rata menerima elaun perjalanan antara RM 50-RM100 yang akan dibayar selepas pulang nanti.


Elaun perjalanan ini bukan perkara baru yang perlu dijadikan isu, dalam Bersih 3.0 yang lepas pun setiap peserta mendapat elaun perjalanan, malah Musyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat sendiri mengakui membiayai duit poket peserta himpunan dari Kelantan.

Persediaan logistik dari segi vast oren, t-shirt, air mineral dan seumpamanya, diuruskan sepenuhnya oleh Muslimah PAS Pusat.

Cuma yang jadi persoalan penulis, dari jumlah ini, dimana peneroka Felda? Takkan seorang pun tidak ada? Dengan jumlah penempatan Felda yang berterabur dari Perlis hingga ke Johor, takkanlah tak ada seorang pun yang hadir setakat ini? - Suara PR


Hehehehe memang dah agakpun yang datang menggila itu bukan peneroka Felda tapi puak PAS. Peneroka Felda bukan pedulipun dengan politik pembangkang. Kesian puak ni. Buat demo kononnya wakil peneroka tapi peneroka sendiri tak menyokong dorang. Mana nak letak muka wei.

Paling sadis bila puak PAS ni hentam Felda tapi dalam masa yang sama dorang ni beli juga saham Felda. Tak percaya pergilah tanya Ostad Azizan. Kerajaan negeri Kedah dah belipun. Patutlah hangin semacam je pakcik Anwar dengan ostad Azizan ni hehehe.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

akulah69 said...

ha..ha..ha.... berapa kerat jer yang hadir... ada elaun????... hahaha.... tulis ajer, tak perlu bukti apa-apa kan...

Jeffry said...

ORG LUAR DPT BAJU T FREE LEPAS TU KENA PAU!..PARTI HAMPAS MMG TERER BAB NI BROO KEHKEHKEH