Geng Bas Sekolah

April 13, 2012

Siapa Buat Kerja Gila Ni ?


Ini khabar yang kami dengar. Sudah ada persetujuan pihak tinggi untuk Ummi Hafilda dicalunkan menentang Azmin.

Buat masa ini, ura-ura berkata Azmin tidak akan bertanding di DUN Bukit Antarabangsa.

Ini berlainan dari sangkaan ramai bahawa Azmin mahukan jawatan Menteri Besar Selangor, dia dipercayai akan hanya dicalun untuk Parlimen saja. Teori ini timbul apabila Khalid dilapurkan tukar alamat dari Ijok ke Lembah Pantai.

Azmin yang sekarang merupakan ahli Parlimen Gombak berkemungkinan akan mempertahankan kerusi Gombaknya. Namun ada desas desus dia akan bertanding di Lembah Pantai kerana Nurul Izzah dijangka akan kalah teruk di Lembah Pantai jika pertahankan kerusi Lembah Pantai.

Desas desus memberitahu bahawa Ummi tidak ditentukan lagi kawasan untuk bertanding tetapi pastinya dia akan menentang Azmin dimana Azmin bertanding.

Pasti macam-macam akan keluar dari Ummi ketika berkempen. Azmin telah diserang dengan pelbagai persoalan, tuduhan dan laporan tentang peribadi dan kewangannya. SAmpai bila Azmin boleh berdiam. Lama-lama dia terpaksa berhadpan dengan semua itu. - The Unspinners


Ini satu lagi kerja gila yang boleh menjahanamkan UMNO. Buat apa ambik Ummi Hafilda semata mata nak lawan jantan dayus tu. Apa UMNO dah tak ada calon yang lebih baik ke? Apa benda parti politik nak masuk campur kes keluarga ni.

Aku harap cerita ni tak benar. Tak guna ambil orang yang petah berkata kata, yang sanggup cerita hal hal buruk ahli keluarga sendiri kepada umum walaupun tujuannya mungkin baik. Orang yang sanggup ceritakan keburukan keluarga sendiri, adakah orang itu yang kita boleh percaya? Adakah orang itu yang boleh kita serahkan amanah menjaga rakyat?

PRU bukan tempat nak settle kes keluarga. PRU adalah saat amanah untuk menjaga agama, bangsa dan negara diturunkan kepada mereka yang benar benar layak. Tun Mahathir dah cakap carilah calon yang bersih, bersih moral dan nama. Sorrylah makcik Ummi, aku tak berkenan ler dengan orang yang suka ceritakan keburukkan ahli keluarga sendiri pada umum. Apatah lagi motifnya kerana politik.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments: