Geng Bas Sekolah

March 12, 2012

Wartawan Cina Perlu Memohan Maaf Kepada MB Pahang !

KALUT seorang dua wartawan Cina di Pahang hingga mengheret Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) camputangan membela serta mempertahankan kebiadapan serta kurang wartawan tersebut yang menuduh dan cuba membuat provokasi melampau terhadap Menteri Besar Pahang,Adnan Yaacob malah seperti yang kita ketahui bahawa sebagai Menteri Besar,beliau selama ini cukup mudah didekati dan tidak akan bertindak balas seandainya tidak ada orang yang cuba memperlekeh atau memperkotakkatikkan keadaan tapi jangan diduga beliau dengan perkara yang bukan-bukan serta tidak masuk dek akal dan di Pahang banyak buktinya.

Wartawan daripada akhbar Cina itu cuba memperlekehkan, mengajak serta memancing Menteri Besar Pahang untuk bertikam lidah di atas isu sisa buangan Lynas dengan memutarbelitkan fakta kononnya MB Pahang telah membuat kenyataan bahawa sisa buangan tersebut akan dibuang di dalam kawasan Sungai Lembing sedangkan kenyataan tersebut tidak pun pernah beliau nyatakan dan tepatlah bila MB ini naik angin kerana wartawan ini jenis bodoh yang susah untuk diajar bagi memahami situasi dan Bahasa Malaysia.

Sebagai Menteri Besar yang bermaruah,Adnan semestinya tidak akan membenarkan beliau terperangkap dengan soalan-soalan bodoh bercorak politik berkentingan itu yang pastinya diupah oleh individu yang juga berkepentingan terhadap projek Lynas.

Sebelum ianya menjadi meleret.Adnan Yaacob terpaksa mengherdik wartawan tersebut untuk menjadi lebih cerdik sebelum menuduh beliau di atas kenyataan sisa buangan itu dan herdikan MB Pahang ini cukup tidak disenangi oleh pencacai pembangkang dari akhbar Cina ini.

Maka mereka pun balik mengadu kepada NUJ yang dipimpin oleh rakan mereka untuk mmendesak MB Pahang memohon maaf. Besar sangatkan mereka ini? Penting sangatkah mereka ini? - Sangah Tok Janggut


Aku memang dah lama benci dengan puak ni. Kurang ajar sungguh. Sebagai seorang yang bermaruah dan di pihak yang benar, MB Pahang sama sekali tidak perlu memohon maaf dengan bangsa yang degil dan bersikap khianat sama seperti bangsa yahudi ini.

Mereka yang bersalah dan merekalah yang perlu memohon ampun kepada MB Pahang.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments: