Geng Bas Sekolah

January 3, 2012

Segmen Komen - Najib vs Jen Y ?

SDRA SDRA Inspirasi MUDA

Bolih saya mohon masuk

Izin saya ,
Sesiapa yang membaca sejarah perang dunia kedua pada 1939, England masa tu di pimpin Perdana Menteri,Neville Chamberlain,pendek cerita dia kau tim ngan Adolf Hitler, dan pulang ke England ngan laungan bangga "Peace in our Time",tak jadi perang sebab dia jenis pacifist(PLAYSAFE).

Tempuh hari Perhimpunan yang di sertai Adam dan budak budak Jen Y akan berterusan di jalanan dan alam maya...ihsan telco dan gajet amerika jepun korea.

Adam dan seangkatan dengan nya saperti mereka yang baju kuning yang himpun kat KLCC baru ni dah dua kali, mendapat ilham dari Najib,ya , Mr Cool kita.

Ingat tak bulan Julai 2011 apa jadi ngan baju warna kuning ?

Najib telah pun pergi ke akar umbi saperti belia dan kaum muda yang bilangan nya 7(tujuh) juta orang,melalui rangkaian " virtual listening" tweeter fasebuk social media sebagai jalan lencongan dan jalan pintas sebab Najib mengaku "he assured his online friends that he read their comment ideas complaints and he did his best to respond",

Maana nya kabinet dan 1.4 juta penjawat awam semua jadi tunggul kayu buang masa habis kan beras dan pendapatan negara sahaja.

Maana nya Najib adalah peminpin Y Generation yang memberi laluan untuk new politiks.

New Politiks adalah gerakkan yang contohi olih Sdr Saifudin aka Mr Intelligent aka Timbalan Menteri.

Menteri KPT Khaled bersama semua Ahli Kabinet buat diam sebab nak jaga kursi jawatan kedudukkan pangkat teloq dengan amalan strateji PLAYSAFE.

Najib terpaksa bodek berlebihan luar biasa 7(tujuh) juta belia dan kaum muda kerana beliau yakin dan percaya undi belia dan kaum muda akan mengakibatkan hayunan kapada nya atas pendirian peribadi (personal popularity paksikan 1M.)

Hebat sangat ke imej mr kool

Saya berpendapat bahawa penjawat awam perkhidmatan awam saperti PDRM SB MilIntel MACC juga Kemas BTN semua buang masa saja sebab Najib tidak akan ambil peduli akan laporan risikkan dan taklimat.

Mungkin kah ?

Atau pun terlalu tegar budaya toll gate keepers legasi anak menantu TUN Dol.

Mustahil mustahil Najib akan ambil tindakkan keatas Jen Y saperti Adam sebab Najib sudah terikat dengan generasi Y yang termakan dan terperangkap Mr Cool Image Projection.

Najib memberi keutamaan kapada "kool imej" ....wa ima apa saja

UMNO tidak dapat berubah dan tidak akan berubah sebab terlampau terikat dengan bermacam lapisan "perjanjian" dan "akur janji dalaman dan hutang budi serta rahsia rahsia yang di pegang olih mereka yang terlibat.
Ini kan pulak Jen Y.

Apa kesudahan(sementara menunggu PRU) nya ---

1.Adam dan sahabat sahabat nya di IPT akan terus mendapat sokongan dari Jen Y dan di orkestrate untuk jan 9th.

2. Najib the pacifist dan PLAYSAFE akan pandang ke lain dan PDRM juga yang jadi convenient whipping boy dan scapegoat ......Bahaya tu...

Hebat Jen Y punya cengkaman atas Najib.

Dapat lesen besar 1M
arjuna waspada
changkat lobak


Ini adalah pendapat arjuna waspada yang diberikan melalui ruangan komen. Aku tak edit langsung. Sama samalah kita fikirkan kebenarannya.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

headbomb said...

pasal play safelah england nyaris kalah di battle of england.. sebab ingat musuh sng3 di kawtim.. harap najib sedar lenggok2 musuh bukan diam diam diamm

Anonymous said...

SNANG CITER BUAT YG TERBAIK UTK RAKYAT. SAPE HEBAT DIA DPT HUHUHUHU