Geng Bas Sekolah

January 14, 2012

Gomo Dedah AMK Dalang Pengebom Takut Mati


Sketsa 1:

ANWAR IBRAHIM DIDAPATI BERSALAH

- Para penyokong ANwar Ibrahim akan merusuh dan merempuh mahkamah dalam menghuru harakan keadaan. Ketidak puashatian tersebut berterusan dan dengan provokasi oleh pimpinan AMK mengheret para penyokong lain bertindak diluas batasan.

BOM MELETOP

- Situasi semakin tegang dan para pemimpin pembangkang akan provoks para penyokong yang lain bahawa pihak POLIS telah mlepaskan BOM kearah para pendemo dan secara automatiknya Kerajaan akan disalahkan. Maka dalam hal ini para penyokong yang sudah tidak dapat dikawal semakin menggila dan menghilangkan kewarasan merka pada waktu itu.

- Keadaan akan berlarutan yang mana Bom Jangka yang dipasang itu telah merebakkan semangat anti Polis dan Kerajaan pada waktu itu. Dengan nyalaan api dan ditambah minyak oleh pemimpin pembangkang maka rusuhan sepertimana 1998 berulang kembali yang mana simpati keatas Anwar Ibrahim makin meluas dan memberikan keuntungan yang besar buat pemimpin Pakatan Pembangkang baik PAS, DAP dan PKR menjelang PRU 13.

- Tidak ada penjelasan yang dapat PDRM mahupun Kerajaan lakukan waktu itu kerana masa tersebut amat singkat dan api rusuhan sudah semakin merebak ke luar dari kawasan Mahkamah.

Sketsa 2:

ANWAR IBRAHIM DIBEBASKAN

- perhimpunan aman yang diadakan terus kekal aman dan tidak banyak pekara yang menggugat ketenteraman awam akan berlaku. Kita sendiri dapat lihat pada hari 901 tersebut apa yang berlaku yang mana para penyokong berhimpun dengan melalak lalak secara aman. Malah mereka pulang ke rumah masing masing tampa sebarang gangguan.

BOM MELETOP

- Tidak menjadi isu besar dan para penyokong Anwar Ibrahim berlalu pergi tampa amukan dan amarah pada pihak Polis mahupun kerajaan kerana para pemimpin pembangkang berdiam diri dan tukang provoks sedang meraikan pembebasan Anwar Ibahim.

- Pihak Polis tidak dikecam dan dipersalahkan malah dipuji kerana berjaya mengawal keadaan pada hari perhimpunan tersebut.

- Pemimpin pembangkang tidak banyak mengulas pekara tersebut malah mereka seolah olah hanya membisu bila isu tersebut dibangkitkan. Setelah Utusan mengeluarkan Bom tersebut datang nya dari kalangan para pendemo barulah mereka mengulas untuk menutup cerita tersebut.

Baca selanjutnya disini


Hahahaha terbukti Gomo memang pintar. Akupun tak perasan sampailah aku baca ulasan Gomo. Yelah selalunya puak pembangkang ni cukup suka membesarkan cerita. Tapi bila kena insiden bom ni, boleh pulak dorang diamkan diri je.

Bom ni yaii. Bukannya benda kecil. Takkanlah dorang taknak spin isu ni kan. Tapi tiba tiba je dorang diamkan diri. Taknak ulas apa apa. Jadi nampak sangatlah ni sebenarnya memang salah dorang sendiri.

Orang dah berak tengah jalan mana nak mengaku. Diam diam je sudah hahahaha.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

R&D said...

baca dgn teliti sblum wat blog.....research dlu..

R&D said...

PASTIKAN REASEARCH DLU...TAH APA2