Geng Bas Sekolah

December 1, 2011

Komen Pembaca - UMNO Tidak Bolih Berubah ?


Sdr SDR Remaja minta masuk,

UMNO tidak bolih Berubah.

Untuk mencari sebab dan musabab asbab rasional rasion d etre why's logik dll semua sudah tau sadikit sebanyak ...

kalau nak buat forum maya , tak cukup isian catit hujah.

UMNO tidak mampu berubah.

Hakiki nya perjuangan yang sebenar adalah ubah UMNO untuk hadapi PR dan ambil alih kuasa dari PR di semua 4 negeri dan 1 negeri yang wajib di sahihkan melalui PRU.

Masaalah nya 3.4 juta ahli UMNO sudah menjadi peniaga warong jual telor setengah masak.

Najib kalau betul betul nak menang, sepatutnya mulakan transformasi dalam UMNO mulai 2008, baru panggil Idris untuk ETP KRA KPI liberalisasi dll.

Najib panggil aje Idris untuk buat laboratory untuk UMNO, dengan powerpoint dengan blue ocean stareji untuk UMNO mesti semua orang tergamang dan Najib cakap sikit aja, pasti orang lama yang di sindir itu, undur diri, tak payah suruh suruh di PAU.

Kalu nak menang PRU kali,saya wajib Najib kasi balik apa yang dia cairkan kepentingan Melayu yang dia mulai dengan Amanah saham PBN kuota Bumiputera yang di beri kapada non Bumi.

Tarik balik liberalisasi sektor ekonomi,ta payah lah bawa balik talent daripada 1,000,000 malaysia diaspora,tak payah lah bagi piecemeal one one handout kapada orang Melayu,dengan subsidi tepong gula minyak petrol gas beras yang seludup keluar ke negara 4 negara jiran .

Tak payah tunjuk baik hati dengan 2.3 juta pekerja asing yang telah mengeluarkan 15 billion RM,ya, 15 billionRM kapada Indonesia akhir september 2011, semua sebab mereka dapat kemudahan subsidi demi subsidi pergi hospital bayor 2rm aje,pergi kedai KR1mm abis di bolot tepong gula minyak makan beras 5 % gula.

Tak payah nak tunjuk liberal baik hati konon kapada Sekolah vernakular, Namewee Sibai. Tak payah lah nak kasi muka habis jual asset negara MAS..esso petronas .

Tak payah lah bermuka dengan Obama, ingat dia kasi kita makan ke ?

Kita tak perlu pujian Obama atau sesiapa. Tak payah pergi lawatan antara bangsa menagih syiok sendiri kepujian sendiri cakap dari negeri itu dan ini,world view sangat kita ?

Reseb negara baru RM333 billion. Najib tak payah lah buat road show nak populist.

Sebalik nya ,keluarga semua ada kepentingan macam CIMB MAS AA Sime E O PNB 1billion 100 storey tower. Najib punya solution berasas throw money throw money throw money and sell asset demi asset. Cara ini bukan nya BLUE ocean strateji nama nya.

Cuba lah blue ocean strateji yang hebohkan untuk ATM dan PDRM dengan 3,433,536 ahli UMNO dulu,tengok amacam ?

UMNO sudah tidak lagi mewakili orang Melayu sebab kepentingan orang Melayu sudah di terajang campak keluar olih Najib dan semua 3,433,536 ahli UMNO diam. Guan Eng pergi Segamat lepas hina negeri Johor,berapa orang pergi bantah dia ? 800 kut.

Melayu UMNO ?

Mungkin ade peluang,tapi tipis kalu balik kapada UMNO Meminpin Melayu dan Melayu meminpin BN yang meminpin negara. Key word pimpin bukan kawal.

Ter Pulang kapada anda Najib, sebab PRU bolih buat 2013 ,tapi masa dah sengkat dan global ekonomi tidak menyebelahi anda dan kami orang Melayu. Walau apa pun, saya pasti saya mau gemilang orang Melayu balik kepersada negara kita . saya tidak mau 1Malaysia sebab merugikan orang Melayu dan UMNO.

Berani kah Najib ?

Saya rasa tidak.

Kerana UMNO tidak bolih berubah.

arjuna waspada

changkat lobak.


Ini komen yang dihantar oleh Arjuna Waspada kepada aku dibahagian komen. Aku tak edit langsung. Semuanya 100% milik Arjuna. Ada yang betul dan ada yang salah pendapatnya. Tapi tak mengapa. Yang baik kita boleh jadikan pedoman dan yang buruk kita campak kepada pembangkang hehehehe. 

Terima kasih Arjuna kerana memberikan pandangan.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

Anonymous said...

MELAYU TU PERAMAH, MURAH HATI, BAIK HATI DAN TAK KURANG YG ADE SAKIT HATI. SELAGI KITA NI NAME MANUSIA..TP TAK TAU LA ANUWAR TU MELAYU KE TAK?..SPESIS KAKI 4 KE KAKI 2? HUHUHUHU

Unknown said...

Salam tuan,

Mohon utk linkkan blog saya disini. Nama blog saya :http://ibm-akusayangumno.blogspot.com

Blog tuan telah saya linkka di blog saya. Terima kasih. Slmt berjuang. - IBM