Geng Bas Sekolah

November 14, 2011

Tok Mufti Jaga Isi Perut


Apa sudah jadi? Dalam Buletin Mutiara terbitan regim DAP Pulau Pinang keluaran 1-15/2011

Dato Mufti Pulau Pinang dalam wawancara beliau oleh media regim DAP ,beliau menerangkan pembacaan Al-Quran sebelum subuh dilarang ,katanya ini kerana untuk menghormati tidur orang bukan Islam dalam konteks negeri Pulau Pinang yang dikuasi oleh DAP.

Datu Mufti boleh memberi alasan dengan adanya dalil dan nas mengenai bacaan Al Quran memandangkan kita semua tahu ia bertitik tolak atas aduan yang dibuat oleh beberapa Adun DAP.

Kemudian timbul pula isu qurban yang dikritik oleh MCCBCHST agar ibadah qurban tidak boleh diadakan di premis sekolah dan lokasi tertentu kononnya menyingung sensitiviti penganut agama lain. Kritikan sebegini Dato Mufti mendiamkan diri,agaknya apakah jawapan beliau?

Adakah beliau akan menentang kritikan dan desakan NGO tersebut dalam konteks negeri Pulau Pinang? Sedangkan daging babi masih bebas dijual di jalan awam disekitar Pulau Pinang. Kenapa beliau mendiamkan diri?

Adakah sensitiviti agama yang dianuti oleh penganut lain menjadi keutamaan oleh tok Mufti?

Baca selanjutnya disini


Cerita Tok Mufti yang lebih menjaga isi poket daripada yang Haq sudah lama dipersoalkan. Benda inipun bukanlah kes baru. Benda ni dah berlarutan sejak zaman khalifah islam dahulu lagi. Kat akhirat nanti, pandai pandailah orang yang mengaku terer agama ni menjawap yek.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

1 comment:

usin said...

kalau masih ingat, kebanyakan saudara2 baru yg memeluk Islam adalah kerana terbuka hati setelah mendengar bacaan ayat2 suci al-Quran dan laungan azan terutamanya subuh yg begitu menyentuh kalbu. adakah salah satu bentuk dakwah sebegini tidak disukai Allah? jgn menyeleweng, memandai2. nanti Allah murka. mufti lebih takutkan dap dpd Allah? masyaAllah!!!!