Geng Bas Sekolah

October 13, 2011

Orang Melayu Bakal Disembelih 10 Tahun Lagi Oleh Bangsa ??

Orang melayu sekarang SAMPAH ?

Orang Melayu di negara ini dijangka kehilangan identiti serta kuasa terutama berkaitan hal sosial, politik dan ekonomi dalam masa 10 tahun lagi, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Katanya, jangkaan itu berdasarkan trend perpecahan politik yang semakin ketara di kalangan kaum itu sehingga menyaksikan terdapat di antara mereka menjadi pihak minoriti dalam mana-mana perkongsian kuasa.

Orang melayu sekarang SAMPAH?

Apabila itu terjadi, katanya, golongan minoriti tersebut terpaksa meminta bantuan pihak lain demi kuasa, tetapi 'berhutang' dengan pemberi 'bantuan' berkenaan sehingga akhirnya membuatkan Melayu Islam kerugian.

Menurutnya, senario identiti Melayu Islam di Singapura serta keadaan ekonomi golongan itu di Thailand wajar dijadikan iktibar.

"Di Singapura, muftinya tidak boleh memprotes hidangan daging haram yang dihidangkan di majlis membabitkan Melayu Islam (serta Islam lain) walaupun membuat ketetapan Islam tidak boleh memakannya.

"Hidang tidak apa dan ini (berlaku) kerana ketiadaan kuasa (di kalangan Melayu)," katanya semasa berucap merasmikan Seminar Perpaduan dan Ekonomi Ummah di Bangi, dekat sini hari ini.


Aku dah tahu benda ni akan berlaku. Sejarah dah membuktikan orang melayu sentiasa diserang dan dibunuh oleh musuh Allah. Di Melaka, orang melayu dibunuh oleh orang portugis. Di Kedah orang melayu dibunuh oleh orang Siam.

Dan sejarah ini akan terus berulang tanpa henti selagi dunia ini belum kiamat. Dan semalam kedutaan kita di Indonesia diserang oleh orang indon. Semalam juga cina kafir Guan Eng jejak kaki di Segamat Johor. Dan apa yang orang melayu buat?

Orang melayu dah hilang semangat jihad. Semasa portugis dan siam membunuh orang melayu, orang melayu masih ada semangat jihad. Semasa British mahu menubuhkan Malayan Union, orang melayu masih ada semangat jihad. Tetapi sekarang semangat jihad orang melayu dah hilang.

Semuanya sebab leka dengan keseronokan dunia. Semuanya ketagih wang ringgit dan harta benda. Kerana leka dengan dunia, orang melayu dah dipecahkan tiga kelompok sedang musuh Allah hanya satu kelompok sahaja.
"Setelah aku wafat, setelah lama aku tinggalkan, umat Islam akan lemah. Di atas kelemahan itu, orang kafir akan menindas mereka bagai orang yang menghadapi piring dan mengajak orang lain makan bersama."

Maka para sahabat r.a. pun bertanya, "Apakah ketika itu umat Islam telah lemah dan musuh sangat kuat?"

Sabda Baginda SAW: "Bahkan masa itu mereka LEBIH RAMAI tetapi tidak berguna, tidak bererti dan tidak menakutkan musuh. Mereka adalah ibarat buih di laut."

Sahabat bertanya lagi, "Mengapa seramai itu tetapi seperti buih di laut?"

Jawab Rasulullah SAW, "Kerana ada dua penyakit, iaitu mereka ditimpa penyakit al-Wahn."

Sahabat bertanya lagi, "Apakah itu al-Wahn?"

Rasulullah SAW bersabda: "Cintakan dunia dan takut akan kematian.
Itulah yang berlaku kepada orang melayu sekarang. Terlalu cintakan dunia sehingga orang melayu takut untuk menghadapi musuh Allah sedangkan musuh Allah itu langsung tidak takut dengan orang melayu. Insaflah orang melayu. Kalau tidak mahu terus dihina oleh musuh Allah, bangkitlah sekarang. Bangkitlah dan bersatulah sebelum terlambat.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

4 comments:

Anonymous said...

SAPE KATE MELAYU TAKUT MATI?

TU GAMBAR KAT ATAS TU BUKTINYA..NAIK MOTOR CAM SIAL..BERANI KONON..
BILA MASUK BAB JIHAD ATAU MEMBELA AGAMA, DUDUK KAT CELAH KETIAK EMAK.

INILAH CONTOH MELAYU BODOH YANG MENGAKU ISLAM TAPI TAK ISLAM PUN..

Anonymous said...

Jgn salahkan Melayu..salahkan Pemimpin Melayu (UMNO)..

Sekolah jer contoh...kerajaan bina satu sekolah kebangsaan..tapi terpaksa bina dua sekolah jenis Kebangsaan (cina + tamil)..bahlul punya kerajaan tunduk dgn permintaan bangsa haramjadah ni yg lama akan telan Melayu sendiri.Siapa yg jual bangsa. Dulu cina india satu kelas dgn melayu langsung x berani angkat muka dgn Melayu..sergah sekali lintang pukang...Disini lah kesilapan paling ketara kerajaan bahlul telah buat..bila diasingkan menjadi berpuak2..hilang respect pada org Melayu empunya Negara.Puak ni telah memupuk benci Melayu dialam persekolahan lg bila mana semuanya pelajar cina shj disatu sekolah. bahlul dan mcm sial kerajaan.

Anonymous said...

Tak apalah kita pakat-pakat rasa ....

Anonymous said...

'Takan melayu hilang di dunia'....kata2 ini dah tak ada lagi. 'Melayu akan hilang di dunia'....ini kata2 baru.hhhhhhhhaaaaa....hhuuuuu.