Geng Bas Sekolah

October 8, 2011

Bajet 2012 - DAP Menanti Masa


AWAS! Kemeriahan sambutan rakyat ramai terhadap Bajet 2012 yang dibentangkan DS Najib semalam sudah tentu tidak disenangi oleh puak pembangkang. Ianya sudah tentu mencabar bajet alternatif yang dibentangkan oleh Anwar Ibrahim dua hari sebelumnya.

Seperti biasa puak cahuvanis DAP hanya berdiam diri. Mereka hanya membisu kerana sedang memikir cara terbaik untuk ‘merosakkan’ apa yang dicadang oleh belanjawan kerajaan BN untuk tahun akan datang itu. Mereka mungkin sedang menanti keputusan para pemikir dari seberang Tambak.

Puak chauvanis yang sangat kita ketahu sikapnya, selalunya akan senyum dan mengangguk-anggukkan kepala tanda setuju ketika berdepan. Tapi di dalam hati mereka Tuhan sahaja yang tahu bagaimana mendekam dan geram.

Angguk puak chauvanis belum tentu bererti setuju. Ada udang di sebalik batu. Mereka sedang mengatur strategi untuk melemah atau menggagalkan apa yang rencanakan oleh DS Najib dan barisan kepimpinannya. Ini pasti akan mereka lakukan.

Apa pun kenaikan gaji kakitangan awam, bonus dan macam-macam pemberian sagu hati kerajaan BN terhadap rakyat melalui bajet berkenaan memungkinkan puak chauvanis yang menguasai perniagaan sebagai pembekal dan pemborongan barang keperluan akan diguna oleh DAP untuk bertindak menaikkan harga barang sesuka hati.

Pembangkang yang didominasi strateginya oleh kaum chauvanis DAP sudah tentu akan bertindak balas bagi melemahkan kerajaan dan kepimpinan DS Najib. Maknanya, kebaikan kerajaan BN itu akan cuba disanggah atau dicelakan keberkesanannya terhadap rakyat.

Baca selanjutnya disini


Inilah yang aku tunggu. Benda ni aku dah tahu sangat akan berlaku. Para peniaga menaikkan harga barang dengan alasan pemborong menaikkan harga barang. Pemborong pula menuduh pengilang. Pengilang pula mengatakan kos bahan mentah adalah tinggi. Tapi ketiga tiga kelompok ini adalah daripada kaum mata sepet.

Kaum ini tahu, untuk menguasai negara, mereka perlu mempergunakan rakyat terutama orang melayu. Dan mereka juga tahu mereka tidak boleh menggunakan kekerasan seperti rusuhan tetapi perlu menggunakan cara halus iaitu menguasai ekonomi.
Mereka naikkan harga barang, orang melayu akan marah dan akhirnya orang melayu tidak akan menyokong Kerajaan. Inilah cara mereka. Tanpa orang melayu sedari, orang melayu sebenarnya dah dipergunakan oleh kaum mata sepet ini.

Politik weii. Orang melayu ni cepat emosi. Sebab tu kaum lain senang pedajal orang melayu.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

1 comment:

Anonymous said...

APE KATE PEMBORONG2 PENGKHIANAT YANG SABOTAJ DGN MENAIKAN HARGA TU KASI PENGGAL JEK KEPALE..KNE KASI AJAR SKET BROO..KEHKEHKEH