Geng Bas Sekolah

October 12, 2011

Anwar Ibrahim Upah Altantuya Di Bangkok !


Sebanyak 90 peratus daripada 8.5 juta kanak-kanak dan remaja berusia antara lima hingga 18 tahun di negara ini dilaporkan pernah terdedah kepada unsur-unsur negatif alam siber yang boleh memberi kesan kepada emosi.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, hasil kajian yang dikeluarkan oleh Laporan Kekeluargaan Norton Dalam Talian tahun lalu itu merangkumi unsur buli, kecurian data peribadi dan pornografi.

"Menyedari hakikat tersebut, kementerian akan menjalin kerjasama dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM), CyberSecurity Malaysia dan Digi untuk mewujudkan satu pelan strategik khusus bagi memastikan keselamatan kanak-kanak dalam talian.


Memang betul ramai kanak kanak di Malaysia terjejas kesihatan mental mereka dengan kesan negetif yang ada didalam internet. Semuanya salah Anwar Ibrahim and the gang. Lihatlah berapa punya banyak cerita fitnah yang disebarkan oleh Malaysia Kini, Malaysia Today, Harakah Daily, PDO, Milo Suam dan lain lain.

Semuanya menjejaskan emosi kanak kanak dan remaja di Malaysia. Cerita cerita syirik dan maksiat yang dibuat oleh pembangkang menyebabkan munculnya gejala sosial yang meruncing di negara ini. Kelakuan lucah pakcik Anwar didalam video seksnya menggalakkan gejala seks bebas dikalangan remaja. Bila ditanya mengapa mereka sanggup membuat kelakuan tidak senonoh, semuanya menunding jari pada pakcik Anwar dengan alasan "Pemimpin pembangkang boleh buat, mengapa kami tidak".

Kes buli dan gengstarisme dikaitkan dengan kelakuan puak PAS dan PKR yang suka merusuh terutama didalam rusuhan kuning tidak lama dahulu. Perbuatan buruk lagi hodoh orang tua tua ni menjadi ikutan golongan muda dinegara ini.

Seharusnya SKMM dan CyberSecurity Malaysia mengambil tindakan keras keatas blog dan website pembangkang untuk mengelakkan masalah sosial semakin bertambah didalam masyarakat kita.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments: