Geng Bas Sekolah

September 22, 2011

AKHBAR Sin Chew Daily Kesal Pembangkang Tidak Hadkan Kuasa Jabatan Agama Islam


AKHBAR Sin Chew Daily pada 20 September 2011 menyiarkan artikel yang mengulas pengumuman mengejut Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Artikel bertajuk ‘‘Persaingan Kepada Pakatan Rakyat’’ yang ditulis Timbalan Pengarangnya, Lim Swee Guan disiarkan di ruangan Sudut Pendapat, halaman 28.

Pemimpin-pemimpin pembangkang merasa curiga dan mengejek pengumuman Najib untuk memansuhkan ISA. Perbuatan dan kelakuan seperti ini boleh dianggap sebagai kurang berfikiran positif. Ia mungkin disebabkan mereka tidak tahu bagaimana mahu menentang dan melemahkan lawan politik mereka iaitu Barisan Nasional (BN) yang telah mendapat kekuatan baru daripada pengumuman Najib.

Dari segi undang-undang, kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor cuba menggubal Enakmen Kebebasan Multimedia tetapi sehingga kini ia belum dapat dilaksanakan sepenuhnya kerana pelbagai masalah.

Ini adalah penggubalan enakmen yang pertama seumpama itu di Malaysia dan ia sepatutnya dipercepatkan supaya rakyat mendapat hak untuk menyemak dokumen-dokumen kerajaan yang dikategori sebagai rahsia.

Kita juga kesal kerana negeri yang diperintah pembangkang tidak meminda undang-undang bagi mengehadkan kuasa Kerajaan Pusat terhadap jabatan agama di negeri-negeri. Langkah ini boleh memperkukuhkan semangat demokrasi dan sekurang-kurangnya akan menghindarkan perbalahan antara agama. - Utusan Malaysia


Semakin hari semakin biadap segelintir kaum cina yang ada di Malaysia ni.Sudahlah membolot kekayaan negara. Selepas tu nak tahu pula rahsia Kerajaan termasuk hal ketenteraan. Semua ini tak lain melainkan nak didedahkan rahsia negara kepada pihak musuh terutama musuh islam.

Dan paling biadap apabila hendak mengehadkan kuasa jabatan agama islam negeri. Kaum ni dah panas bila gerakan Nasrani DUMC dah kantoi. Harap orang islam sedar bahawa ada usaha tertentu di negara ini yang sedang mengatur strategi untuk melemahkan kekuatan umat islam dan seterusnya mengehadkan ataupun menghapuskan agama islam daripada negara ini.

Sedar sedarlah orang melayu. Jangan setelah kita kehilangan kampung halaman, baru hendak menyesal.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

1 comment:

mat said...

yg diaorang ni kristian asal ke?asal nama sherry, melody, maikel dah perasan mat salleh.tp ape pun tak tau.org kristian aalm spt serani dah biing pun.mmg puak cinook ni lebih sudu dari kuah