Geng Bas Sekolah

August 21, 2011

Wan Azizah Mengaku Tidak Sabar Beraya Tanpa Anwar Ibrahim?


Esok bermulalah kes liwat pakcik Anwar. Sebagai saksi pertama, pakcik Anwar mempunyai 3 pilihan iaitu :

1) Memberi keterangan bersumpah dari kandang saksi (ada kredibiliti dan akan di soal balas oleh pihak pendakwaraya)


2) Memberi keterangan tidak bersumpah dari kandang bersalah (tiada kredibiliti, keterangan tiada pemberat maka tiada sesi soal balas oleh pihak pendakwaraya)


3) berdiam diri dan membiarkan pihak mahkamah menjatuhkan hukuman

Apakah pilihan yang akan diambil oleh pakcik Anwar esok? Tetapi rasanya berdasarkan sikap pakcik Anwar, dia pasti akan terus melawan walaupun dia sedar dia dipihak yang salah. Selama 3 tahun pakcik Anwar dan Karpal wheelchar berusaha bersungguh sungguh untuk melawan takdir tuhan.

Pelbagai usaha telah dijalankan sehingga ada diantaranya tidak masuk akal seperti meminta menukar hakim. Tak pernah buat dek orang sebelum ini seorang tertuduh boleh meminta hakim ditukar ikut suka mak bapak dia je.

Dan esok juga ada perkara yang menarik melibatkan saksi saki alibi pakcik Anwar iaitu makcik Jijah dan kak Zah. Kak Zah dahulu kata diawal sidang media dahulu, masa bapak dia dikatakan meliwat Saiful, bapak dia sebenarnya ada dirumah bersama keluarga.

Makcik Jijah pulak cakap, masa suami dia dikatakan sedang meliwat Saiful, suami dia sedang bermesyuarat. Aikk macam mana pakcik Anwar ni boleh ada di dua tempat berlainan? Adakah pakcik Anwar ni pakai hantu raya supaya orang boleh nampak dia ditempat berlainan pada satu masa yang sama?

Itu baru saksi anak beranak. Kalau saksi anak beranakpun boleh bercanggah keterangan, bagaimana pula dengan saksi yang lain? Pening kepala dengan kes pakcik Anwar sekeluarga ni. Pakcik Anwar dah puas mengelak menepis kiri kanan. Sampaikan suruh bagi DNA dia taknak. Suruh bersumpahpun dia taknak. Suruh pegang al Quran lagilah dia taknak. Apa lagi helah dia lepas ni. Jangan nak minta tunda kes lagi sudahlah.

Harap harap lepas ni kawalan keselamatan dibangunan SPRM diperketatkan. Kunci semua tingkap. Mana tahu malam ni tiba tiba pakcik Anwar buang tabiat nak terjun kat bangunan SPRM hehehehe.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

Anonymous said...

Esok akan terbongkar semua nya rakyat Malaysia akan tahu siapa "keluarga pembohong Malaysia"

Anonymous said...

BESOK KITA AKAN TAU SAMA ADA POKCIK NUAR NAIK BERAHI ATAU NAIK ANTU KT DLM BILIK MAHKAMAH KEHKEHKEH