Geng Bas Sekolah

August 18, 2011

Holy War Is Coming To Malaysia

Sebagaimana dilaporkan oleh akhbar media dan juga blog, perkataan Allah sudah boleh digunakan oleh Kristian dalam penerbitan mereka. Ini adalah berikutan kelulusan yang diberikan oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN).

Saya hairan bagaimana perkara ini boleh berlaku. Adakah KDN membuat penelitian undang-undang yang telah digubal selama ini mengenai perkara yang berkaitan.
Di Pahang, ada satu undang-undang yang telah lama berkuatkuasa iaitu mulai dari 1hb Mac 1990 yg diberi nama ENAKMEN KAWALAN DAN SEKATAN PENGEMBANGAN AGAMA-AGAMA BUKAN ISLAM 1989. Enakmen ini telah dibentangkan dan diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Pahang pada 13hb Mac 1989 dan telah mendapat perkenan KDYMM Sultan Pahang pada 15hb April 1989.

Dalam naskhah bahasa Inggerisnya, ia disebut sebagai CONTROL AND RESTRICTION OF THE PROPAGATION OF NON-ISLAMIC RELIGIONS ENACTMENT 1989. Enakmen ini adalah berkuatkuasa bagi Negeri Pahang dan adalah digubal bertujuan "Suatu Enakmen untuk mengawal dan menyekat pengembangan iktikad-iktikad dan kepercayaan-kepercayaan agama bukan Islam dikalangan orang-orang yang menganut agama Islam".

Ini adalah selaras dengan "Bahawasanya Perkara 11 (4) Perlembagaan Persekutuan memperuntukkan bahawa undang-undang Negeri boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa iktikad atau kepercayaan agman antara orang-orang yang menganut agama Islam;"

Antara lainnya Enakmen ini menjadikan satu kesalahan bagi mana-mana pihak yang bukan berugama Islam untuk menyebar, menerbit, menghantar risalah terbitan dan lain-lain kepada orang Islam. Perbuatan itu akan menjadi kesalahan jenayah dan boleh dihukum dengan denda dan/atau penjara.

Enakmen ini juga menyebut dalam Jadual (Seksyen 9) Bahagian 1 "PERKATAAN-PERKATAAN YANG TIDAK BOLEH DIKAITKAN DENGAN AGAMA BUKAN ISLAM" seperti berikut:-
ALLAH, FIRMAN ALLAH, ULAMA, HADITH, IBADAT, KAABAH, KADI, ILLAHI, WAHYU, MUBALIGH, SYARIAH, QIBLAT, HAJ, MUFTI, RASUL, IMAN, DAKWAH, INJIL, SOLAT, KHALIFAH, WALI, FATWA, KUTBAH, NABI, TABLIGH.

Baca selanjutnya disini


Aku sebenarnya memang malas nak berbicara soal politik di bulan Ramadhan tetapi kes ini melibatkan agama islam yakni melebihi permainan politik duniawi. Jadi aku rasa tak salah kalau aku turut berbicara mengenainya.

Sejak kes murtad minggu lepas, satu persatu kebenaran telahpun ditunjukkan Allah s.w.t kepada kita semua. Bagaimana pendirian sebenar pemimpin PAS terhadap agama islam, Allah s.w.t telah tunjukkan bahawa selama ini mereka hanya berselindung disebalik retorik islam dan pemakaian islam tetapi dihati mereka tiadapun mahu memelihara kesucian agama islam.

Allah s.w.t juga telah mendedahkan rancangan DAP untuk memurtadkan umat islam di Malaysia (klik sini) dan (disini). Malah Allah s.w.t telah menunjukkan para pemimpin PKR juga turut sama mahu mengagalkan rancangan JAIS dan MBPJ menyiasat kes ini.

Dan sekarang aku melihat bagaimana pula respon UMNO khususnya KDN didalam isu ini. Setakat ini aku tidak melihat seorangpun pemimpin UMNO yang terang terang mengatakan sokongan terhadap serbuan JAIS tempoh hari. Kalau adapun yang melenting itupun sebab marahkan Mustafa Ali Artatuk kerana menuduh UMNO dalang disabalik serbuan ini (klik sini).

KDN sekarang aku lihat semakin lemah khususnya melibatkan kesucian agama islam. Tak percaya? Lihat bagaimana kes akhbar The Star siarkan iklan babi untuk umat islam. Menteri KDN cakap merepek berbelit belit. Yang pasti dia memang taknak ambik tindakan pada akhbar The Star.

Dan sekarang dah muncul gerakan nasrani yang nak murtadkan umat islam malah mereka guna sewenangnya perkataan Allah, nabi Isa a.s, ibadat dan sebagainya. Walaupun KDN kata orang nasrani boleh guna tetapi mengikut Enakmen setiap negeri, perbuatan ini adalah DILARANG.

Kalau KDN sendiri tidak mahu berubah daripada menyokong nasrani, kami umat islam di Malaysia akan mengambil tindakan sendiri. Jangan sampai seluruh negara ini kami amuk. Hishamudin atau Najib, kalau tak bela agama islam kami akan angkat kamu berdua dan humban kedalam sungai Gombak!

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

Jeffry said...

UMAT ISLAM CUKUP BERTOLERANSI SAMPAI KENE PIJAK KEPALA DGN KOMUNIS PUN MASIH MAMPU BERLEMBUT LAGI. TPI INGAT..ADA BATASANNYA..JANGAN SAMPAI KEMARAHAN NI JADI API MARAK..KANG KENE BAKO SI DAJAL2 TU SEME HUHUHUHU

YB Raz said...

jeff: umat islam sekarang hanya perlukan pemimpin yang berani mengeluarkan arahan je sekarang.kalau ada ketua yang berani, dah lama puak dap kena bakar hidup hidup.