Geng Bas Sekolah

July 4, 2011

Gelombang Biru - Patriot Junjung Titah YDPA

Pergerakan Pemuda UMNO yang melancarkan Himpunan Patriot (Patriot) membatalkan hasrat untuk mengadakan perhimpunan itu pada 9 Julai ini kerana menjunjung titah Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin bahawa demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan walaupun niat asalnya baik.

Menurut Timbalan Ketua Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim, pembatalan itu bagaimanapun tidak bermakna Patriot akan dibubar sebaliknya ia mungkin akan didaftarkan sebagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang berperanan memelihara kedaulatan negara.



Patriot telahpun membatalkan hasrat untuk berhimpun dan menentang sekumpulan manusia yang tidak beragama pada 9 julai nanti. Walaubagaimanapun ini tidak bermakna kumpulan manusia yang tidak beragama ini dibiarkan membuat kerosakan diatas muka bumi sesuka hati mak bapak mereka.

Sebenarnya kalau BN nak berhimpun dan menunjukkan power pada kumpulan manusia tak beragama ni senang je. Kalau BN nak kumpulkan orang, senang senang je dah penuh satu KL. Jadi tak payahlah kumpulan ni nak berlagak tak tentu pasal.


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

Anonymous said...

GUA X CAYE LA KAT SI AMBINGAI NIH BRO. 10 YG DIA CKP, 10 SATU PUN GUA X CAYE KEHKEHKEH

Jeepers Creepers said...

memang tak percayapun..orang cakap kalau jumpa keling dengan ular, pukul keling dulu baru pukul ular hehehehe