Geng Bas Sekolah

June 12, 2011

Habis Manis Sepah Dibuang


Pengorbanan yang sangat besar telah diberikan oleh Hasan Ali dan PAS Gombak dalam menjayakan Pakatan Rakyat. Namun akhirnya semua menjadi seakan sia-sia. Yang mampu dilakukan sekarang sambil mengusap perut dan memujuk hati sendiri adalah, itu adalah pengorbanan untuk kemenangan Pakatan Rakyat, walaupun mereka tahu, apa yang berlaku sebenarnya diatur oleh orang lain bagi memastikan Gombak kekal berada di tangan PKR.

Keputusan untuk menggugurkan Hasan Ali daripada jawatan Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor sememangnya sudah dijangka. Ia sebenarnya adalah kempen dan lobi yang dilakukan selepas Selangor berjaya dirampas dari tangan UMNO-BN.- Flying Kick



Dalam dunia politik, segalanya tidak mustahil. Tidak mustahil seorang cina kafir diangkat setaraf Khalifah islam. Tidak mustahil seorang gayboy tua diangkat menjadi pemimpin al Kahfi. Dan tidak mustahil juga seorang kaki politik diangkat menjadi ularmak.

Hari ini dalam sejarah, Dr Hassan Ali telah dibuang daripada jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor. Semuanya disebabkan permainan politik parti kafir DAP yang akhirnya telah berjaya menjajah minda pemimpin PAS Pusat.

Minggu lepas PAS telah bertukar menjadi parti KAFIR apabila tidak lagi mahu menegakkan hukum Hudud dan Negara Islam. Dan hari ini seorang pejuang islam dalam PAS telah "dicrucifitionkan" semata mata mahu menjadikan PAS sebagai parti KAFIR.

Tak mustahil selepas ini lebih ramai lagi pemimpin PAS yang berpegang kepada ajaran islam akan dibuang. Inilah jadinya apabila orang kafir dijadikan sahabat dan orang islam dimusuhi. PAS dah sah menjadi parti KAFIR.

 Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

Anonymous said...

Salam sahabat blogger: Saya gembira kunjungan pertama saya ke blog sahabat.

Blog yang menarik, artikelnya hebat dan ramai pula pengikut tahniah dari saya, mnorkembalak.

Jeepers Creepers said...

kembalak: terima kasih :)