Geng Bas Sekolah

May 19, 2011

SKMM Pro Anwar Ibrahim


Jaringan Melayu Malaysia (JMM) mendakwa Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) kini sudah tidak mempunyai sebarang peranan dan seolah-olah sudah kehilangan taring.

Yang Dipertua JMM, Azwanddin Hamzah berkata, dakwaan tersebut berasas kerana SKMM gagal mengambil sebarang tindakan ke atas portal berita The Malaysian Insider berdasarkan beberapa laporan yang dibuat JMM sebelum ini.

Menurutnya, laporan JMM ada asasnya dan pihaknya mempunyai bukti kukuh di mana portal berita tersebut memang terkenal dengan artikel biadab yang cuba membangkitkan isu perkauman terutama bersifat anti-Melayu dan kerajaan.

"JMM sudah tiga kali melaporkan kepada SKMM mengenai artikel yang dikeluarkan oleh The Malaysian Insider namun sehingga kini tiada sebarang tindakan diambil ke atas portal berita tersebut.

"Malah, pihak kami yang membuat laporan pula disiasat. Tiada guna SKMM membuka kertas siasatan jika tidak memanggil pihak yang terbabit dalam penerbitan portal berita tersebut," katanya. - Utusan Malaysia

Memang betul tu. SKMM dah jadi serupa pondan. Dayus sedayus dayusnya. Tapi bila Menteri dia kena "usik", fuuyoo cepat gila dorang ni buat kerja. Kalau orang lain buat report, langsung tak diendahkan. SKMM memang hawau!

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

Tieah Madian said...

Kwang kwang kwang.. No komen lah.. Susah nak cakap..


Entry Terbaru : Nur Kasih The Movie ; Tonton Bersama Fizz Fairuz

Jeepers Creepers said...

tieah: hehehehehe