Geng Bas Sekolah

May 25, 2011

Cauvinist Cina DAP Terus Menzalimi Orang Melayu


Dua peniaga Melayu di sini bakal hilang mata pencarian apabila Kerajaan DAP Pulau Pinang mengarahkan mereka mengosongkan premis masing-masing berkuat kuasa serta-merta. Jika gagal berbuat demikian, Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) pada bila-bila masa boleh merobohkan gerai mereka yang terletak di Jalan Batu Feringghi tersebut.

Peniaga gerai makan, Rahayu Abdul Murad, 50, berkata, dia kini buntu kerana itu sahaja hasil pendapatannya bersama suami sejak 10 tahun lalu. Lebih merisaukan, menurut Rahayu, dua orang anak mereka masih bersekolah dan salah seorang merupakan orang kurang upaya (OKU).

"Janganlah atas nama pembangunan, golongan seperti kami ditindas. Kami orang susah. Macam mana kami nak cari makan kalau gerai kami dirobohkan," katanya sebak.

Seorang lagi peniaga, Mohamad Yusoff Ibrahim memberitahu, kali terakhir dia menerima notis daripada MPPP adalah pada 5 Mei lalu. Dalam notis tersebut jelasnya, MPPP mengarahkan peniaga terbabit mengosongkan premis masing-masing dalam tempoh 24 jam.

"Saya sudah minta penjelasan daripada MPPP serta Pejabat Daerah dan Tanah Daerah Timur Laut tapi tiada maklum balas. - Utusan Malaysia

DAP ni memang parti politik paling bangsat dan celaka dalam sejarah Malaysia. Baru pegang satu negeri, dah terus nampak kezaliman. Lepas tu bongkak tak nak membuat pilihanraya. Nampak sangat mereka ni memang nak terus memegang kuasa.

DAP dah umumkan nak tawan balik Perak. Orang melayu Perak harus berhati hati. Jangan terpedaya dengan bisikan syaitan puak separa yahudi PAS / PKR. 

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

6 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum

Orang Melayu masih tak sedar. Mungkinkah dah terantuk baru nak terngadah?


http://zul4kulim.blogspot.com/2011/04/haq-dan-kebenaran.html

Media Cyber said...

Yang kelakarnya, masih ada orang berbangsa MELAYU sertai parti DAP.. :)

BEtul kata mangsa, jangan disebabkan pembangunan yg mereka impikan, rakyat pula menjadi mangsa dan harus menanggung akibatnya.

Jika saya sebagai KM Penang, apa jua tindakan yang hendak dilakukan, pastikan ada tukargantinya utk sesuatu perkara yang kita perolehi dari orang lain seperti tapak perniagaan baru dgn harga sewa yang berpatutan atau paling tidak pun, pampasan yang sewajarnya utk mangsa.

Tetapi malang sekali, bila mereka menjadi kerajaan tak kira BN atau PR, mereka sudah leka dan tak mahu peduli akan nasib rakyat bawahan.

KL BOYZ said...

Salam perjuangan harap dapat dilink blog KL BOYZ disini..
http://klboyzwangsa.blogspot.com/

YB Raz said...

anon: tau xpe

YB Raz said...

media cyber: orang melayu yang masuk dap tu sebenarnya dah hilang jatidiri sebagai orang melayu..elok diazan kat telinga dia biar cepat sedar.

YB Raz said...

KLboyz: ok