Geng Bas Sekolah

March 31, 2011

Lubang Kubur Tok Guru

Tak cukup di P.Pinang, peniaga melayu di Kelantan juga dianiaya. Semua orang tahu kes Bazaar Tok Guru. Peniaga yang dianiaya kata itu bukannya kompleks Bazaar Tok Guru tapi sebenarnya Kubur Tok Guru. Hehehe memang pedih kalau dengar tapi benda tu betul. Kalau tak betul, mengapa sejak akhir akhir ni Tok Guru sakit sakit badan, panas hati dan punggung. Mungkin kubur dah memanggil kot hehehehe.




Ini antara keadaan peniaga melayu yang daif disana. Apa yang dibuat oleh Tok Guru sepanjang 20 tahun dia memerintah? Nak kata Kelantan tu terletak ditengah pulau, memang tak logik ler. Tapi inilah yang berlaku apabila orang yang bukan haknya untuk memerintah.

“Kamu selalu berusaha (atau berhasrat) untuk menjadi pemimpin, padahal ia akan menjadikan kamu menyesal pada hari Kiamat kelak.” (Hadis Riwayat al-Bukhari, 22/59, no. 6615)


Dan ini pula keadaan dalam Bazaar atau Kubur Tok Guru. Hahaha nak suruh peniaga menjual bontot ke dalam tu wahai Tok Guru wakakakaka. Sempit gila baiii. Harap lubang kubur Tok Guru nanti tak ler sempit macam ni kan ish ish ish.

No comments: