Geng Bas Sekolah

March 31, 2011

Kesian Makcik Fuziah

BENTONG 31 Mac – Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob memberi jaminan bahawa pembinaan kilang pemprosesan bahan kimia milik Syarikat Lynas Corporation Ltd. dari Australia di kawasan perindustrian Gebeng di Kuantan, adalah selamat dan tidak akan memberi kesan buruk kepada penduduk sekitar.

Katanya, kerajaan negeri telah mendapatkan penjelasan dan pandangan daripada Lembaga Perlesenan Tenaga Atom (LPTA) mengenai tahap keselamatan penduduk terhadap kesan radioaktif atau radiasi dari kilang tersebut sebelum bertindak meluluskan tapak pembinaan kilang itu.

"Pembinaan kilang itu sengaja dijadikan isu politik oleh pihak tertentu yang didalangi pihak parti pembangkang,” katanya kepada pemberita di sini.

Sumber: Utusan Malaysia

Sebenarnya orang lain tak kisah langsung. Cuma ada seorang makcik ni je yang terpekik terlolong membantah. Mungkin sebab dia tak dapa apa apa syer dalam projek tu, tu pasal dia terpekik terlolong. Kesian dia. Harap sedara mara dia dapatlah bawa dia balik ke kampung. Lagipun makcik ni bukanlah orang Kuantan malah bukan anak Pahangpun. Entah macam mana boleh sesat sampai ke Pahang.

Klik sini kalau nak tahu siapa makcik tu.

4 comments:

Tieah Madian said...

Tak bahaya ek? Kalo tak oklah.. Tapi kalau mangancam kesihatan rakyat baik stop lah..

Entry Terbaru : Perkara Yang Tak Perlu Ada Dalam AF9

Anonymous said...

OOOO MAKCIK FUZIAH NGOK NGEK KEPALE LUTUT KEMIK TU KER KEHKEHKEH

Jeepers Creepers said...

tieah: mana de bahaya weii

Jeepers Creepers said...

jeff: tau xpe hehehe