Geng Bas Sekolah

February 14, 2011

Anwar Ibrahim Memang Berani Mati

Hari ini pakcik Anwarakan menghadapi kes liwatnya di mahkamah. Walaupun pakcik Anwar ni suka menangguhkan kes tetapi adalah satu benda yang aku puji iaitu keberanian dia hadir. Walaupun dia tangguh, tapi dia tetap hadir sedangkan peluang untuknya melarikan diri terbuka luas.
AIDCNews – 13/02/11 – Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau mempunyai dua pilihan sama ada lari dan terus menetap di Washington atau balik semula ke Malaysia untuk menghadapi kes liwat yang bermula pada 14 Februari.
“Satu kaki saya di parlimen dan satu kaki lagi di penjara. Saya harus balik ke Malaysia esok dan perlu muncul di mahkamah pada 14 Februari.
“Muncul di mahkamah hanya sebagai satu syarat, sebab semua keputusan telah dirancang. Sekali anda didakwa, anda pasti akan dipenjarakan
“Saya boleh pilih untuk tinggal di sini (Washington) dan tidak kembali (ke Malaysia) tetapi pilihan telah dibuat” kata Anwar ketika berucap di forum “The Future of Democracy in the Islamic World”, anjuran sebuah badan pemikir AS yang berpengkalan di Washington DC, New America Foundation pada 10 Februari 2011.
 Tak kiralah apa pendapat dia, tetapi keberanian untuk pulang ke Malaysia memang aku puji. Cuba kalau orang lain, dah tentu hilang lesap kemana. Itu jelah yang aku puji. Bab bab lain dia memang hampeh hehehehe.

No comments: