Geng Bas Sekolah

February 22, 2011

Anugerah Tuhan Kaki Pau

Siapa yang tak kenal dengan manusia anugerah tuhan di Malaysia, pakcik Anwar. Pakcik Anwar ni cuma ahli politik je tapi pengikut dia dah angkat dia setaraf saint. Ini semua tak pelik sebab pakcik Anwar memang membawa ajaran pluralisme.

Dan ini ada peluang sekali seumur hidup. Peluang makan malam dengan manusia anugerah tuhan. Kiranya bolehlah ambil berkat sorang sikit. Tapi ada pengerasnya. Pengerasnya bukan ayam pangang, pulut kuning atau telur rebus. Tapi duit sebanyak RM10,000.

Fuyoo memang mahal ler. Tapi aku rasa berbaloi sebab korang boleh makan semeja dengan manusia angerah tuhan. Silap silap boleh suruh dia suapkan ke mulut lagi hehehe. Ini peluang sekali seumur hidup wooo. Sebabnya selepas ni mungkin korang tak dapat dah peluang. Mana tahu lepas ni dia nak pindah ke penjara Buloh Inn ataupun berhijrah ke luar negara hehehe.

Lagipun pakcik Anwar ni bukan setakat manusia anugerah tuhan. Dia juga ikon gayboy tua kat Malaysia ni. Kiranya macam bapa gay Malaysia ler..Boleh dipanggil Adam Lambert Malaysia hehehehe. Kalau korang makan dengan dia, nanti boleh ler buat cerita untuk anak cucu. Dulu masa muda tok pernah makan dengan Bapa Gay Malaysia hehehehe.

Berbeza pula dengan manusia anugerah tuhan, DS Najib membuat majlis makan bersama rakyat Malaysia tanpa mengenakan caj langsung. Malah jemputan dibuat tanpa mengira latarbelakang dan taraf hidup. Kiranya tak payah tengok kasta ler. Korang miskin, kaya, hensem atau huduh. Semuanya DS Najib layan baik. Takde pilih kasih. Tak perlu keluar RM10,000.
Peluang terindah. Itulah yang boleh dirumuskan daripada pengalaman beberapa rakan dalam talian Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang terpilih menghadiri majlis minum petang bersama beliau semalam.
Malah, mereka juga melahirkan rasa bertuah dan terharu kerana Perdana Menteri sanggup meluangkan masa menganjurkan majlis itu di sebalik kesibukan beliau serta komitmen lain yang lebih penting.

Tenaga pengajar di sebuah institut latihan swasta, Mohd. Hanafi Mahamud, 26, berkata, tidak pernah terlintas di fikirannya untuk menerima jemputan menghadiri majlis bersama-sama Perdana Menteri dan jauh sekali untuk bertemu secara empat mata dengan Najib.

Sambil melahirkan rasa gembira yang tidak dapat digambarkan, Mohd. Hanafi yang menggunakan nama samaran "Penternak Kecil" di laman sosial Facebook menambah, kesempatan pertama kali bertemu dengan Najib itu juga membolehkannya melihat sendiri keikhlasan Perdana Menteri terhadap rakan-rakan dalam talian beliau.

"Saya berharap Perdana Menteri sentiasa tabah dan kuat dalam menjaga keamanan dan ekonomi negara selain dapat menyelesaikan semua masalah dengan baik," katanya kepada Utusan Malaysia menerusi ruangan sembang Facebook di sini hari ini.

Semalam, Najib meraikan lebih 600 rakan dalam talian beliau di Majlis Jamuan Minum Petang Perdana Menteri Bersama Rakan-Rakan Dalam Talian di Seri Perdana, Putrajaya.

Sumber: Utusan Malaysia
Berbeza sungguh keperibadian manusia anugerah tuhan dan DS Najib. Sememangnya pakcik Anwar tidak layak menjadi PM

2 comments:

Tieah Madian said...

Datuk Najib memang terbaik..
Huhuhuhu..
Suka sangat..
Dah pernah jumpa live!!!!!!!!!


Entry Terbaru 1 : "Saya Mahu iPad Dari Blog MySuperKids"
Entry Terbaru 2 : "Saya Mahu Ramai Followers Dari Blog Ben Ashaari"
Entry Terbaru 3 : "Saya Mahu Mengaplikasikan Ilmu Tutorial Dari Blog Maribinablog"

Jeepers Creepers said...

d_tieah: yeke..aku x jumpa dia lagi huhuhu