Geng Bas Sekolah

November 7, 2010

Sultan Kedah Murka Dengan PAS



Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah dukacita dengan nasib rakyat negeri itu yang dilanda banjir terburuk dalam sejarah Kedah dan meminta semua pihak mengetepikan fahaman politik bagi membantu mangsa menghadapi bencana itu.

Baginda berharap semua pihak termasuk kerajaan negeri, Kerajaan Pusat, korporat serta individu agar menyampaikan bantuan dalam apa jua bentuk bagi membantu meringankan beban mangsa.

Sultan Kedah juga berkenan menyerahkan sumbangan RM500,000 daripada kutipan zakat negeri Kedah dan bantuan peribadi RM100,000 kepada kerajaan negeri untuk dimanfaatkan bagi membantu mangsa banjir di seluruh negeri.

Sumber: Utusan Malaysia

Lepas ni harap orang Kedah sedar sedarkan lah diri. Tak ada gunanya sokong PAS sebab parti PAS hanya membawa malapetaka disetiap negeri yang mereka kuasai. Langsung tak ada keberkatan didalam pemerintahan PAS. Hanya bala dan musibah sahaja.

Apa DS Azizan buat sepanjang pemerintahan dia? Nak naikkan tarif air kan. Dan sekarang Allah s.w.t terus bagi air melimpah ruah. Cash terus atas dunia ni. Tu belum kira di akhirat lagi. Bawak bawaklah bertaubat.

8 comments:

Anonymous said...

ULAMAK ULAMAK PAS SUDAH TERLALU JAUH DENGAN ALLAH JADI ALLAH TIDAK TURUNKAN HIDAYAH DAN PETUNJUK BAHAWA BALA BESAR AKAN BERLAKU DI UTARA.KAMI DIBERITAHU OLEH BEBERAPA ORANG ALIM YANG TAQARUB ILLALAH BAHAWA AKAN TURUN BALA BERUPA BANJIR ,PUTING BELIUNG DAN TSUNAMI PADA 3 BULAN TERAKHIR 2010.MURKANYA ALLAH ATAS PEMBUANGAN BAYI DAN PERPADUAN BURUK ANTARA UMAT ISLAM PUNCA BALA TURUN.DIJANGKA BALA BESAR AKAN TURUN TAK LAMA LAGI ANDAIKATA KITA JAUH DAN KUFUR NIKMAT ALLAH.TUNGGUUUUUU

Anonymous said...

Tu pasai Malaysia bermasalah kot sebab PM Najib Tunya hanya nama PM tapi yg memerintah RM...tu pasai yg dia tengah sakit jugak la ni...Cash la kot Allah nak bagi dunya...sama analogi cam hang...

MIM

-krisjawa lok3- said...

Aku tersentuh rasa bila melihat DYMM Baginda Sultan kesayangan rakyat Kedah sudi mencemar dulu dengan melawat mangsa2 banjir malah secara segera mengumumkan bantuan dari badan zakat serta derma bantuan secara peribadi kepada mangsa2 banjir...

Daulat Tuanku,budi Tuanku sangat2 kami junjung.....

Dalam kesibukan DYMM Baginda Sultan mencemar duli itu...ada sekor berok mat yeh yang tersenyeh2 mengiringi Baginda Sultan...tumpang glamour free dapat masuk muka kat tv...

Aku rasa seandainya DYMM Baginda Sultan tak turun mencemar duli...pasti mangkok hayun tu tak akan datang melihat keadaan mangsa2 banjir tu...

munmon said...

Salam

Sungguh kelakar hangpa semua. Duli Yang Maha Mulia Murka kat PAS ka sapa? Hangpa semua baca betoi², kepada siapa Sultan Murka. PAS ka Puak lain.

Menyebar fitnah itu satu dosa. Elok² lah sedikit.

Hangpa semua mmg joke of the century. Hopeless ;)

kartina said...

tang mana yang kata sultan kedah murka kat PAS. saya quote balik artikel yg empunya blog letak "Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah dukacita dengan nasib rakyat negeri itu yang dilanda banjir terburuk dalam sejarah Kedah dan meminta semua pihak mengetepikan fahaman politik bagi membantu mangsa menghadapi bencana itu.

Baginda berharap semua pihak termasuk kerajaan negeri, Kerajaan Pusat, korporat serta individu agar menyampaikan bantuan dalam apa jua bentuk bagi membantu meringankan beban mangsa."

tak dak plak kata sultan murka kat PAS. kot saya ni buta huruf xtau la kan. Baginda bertitah sangat dukacita dengan rakyat yang dilanda banjir bukan dukacita dengan kerajaan negeri. SPM pon xlama lagi rasanya bro/sis empunya blog patut mengulang semula subjek BM bagi memahami maksud ayat di atas dengan lebih berkesan. Rakyat kedah pon xkomen apa orang luar pulak yang lebih2..

rakyat kedah sejati...

MiZi said...

hahaha aku baca blog ni aku rasa ni la antara fitnah paling dasat sebab dia fitnah sultan... pergh... weh ngong.. sultan bukan kata kat pas.. dia kata kat BN la ngong... tula.. bukan orang kedah tapi duk buat kepala tau ja lebih.. kalau hampa nak tau sultan kedah dia memang sokong pas... x caya??? haha ingat lagi x waktu pilihan raya besar tahun 2008?? negeri mana yang mula mula keluarkan nama menteri besar lepas menang?? kedah yang paling awal... nama tu disebut oleh sultan kedah sendiri... nama itu adalah USTAZ AZIZAN.. gila la negeri kedah punya MB pangkat besar gila.. mana daknyaa.. pangkat ustaz tuuu.. ada ka najib orang panggil USTAZ NAJIB.. x da la weh... so pada owner blog ni bek jangan duk sebar fitnah k.. kang aku buat report polis kata hang dok fitnah sultan kami... jaga jaga na....

MiZi said...

weh ni budak mana ni nak tunjuk alim x kena gaya ni... tgk sat ayat dia..

".KAMI DIBERITAHU OLEH BEBERAPA ORANG ALIM YANG TAQARUB ILLALAH BAHAWA AKAN TURUN BALA BERUPA BANJIR ,PUTING BELIUNG DAN TSUNAMI PADA 3 BULAN TERAKHIR 2010.MURKANYA ALLAH ATAS PEMBUANGAN BAYI DAN PERPADUAN BURUK ANTARA UMAT ISLAM PUNCA BALA TURUN.DIJANGKA BALA BESAR AKAN TURUN TAK LAMA LAGI ANDAIKATA KITA JAUH DAN KUFUR NIKMAT ALLAH.TUNGGUUUUUU"

weh!! kita ni sapa?? mana dia tau semua perancangan ALLAH... ya Allah... ni dah kira macam ramalan.. dah macam menilik nasib... weh tau dak apa hukum menilik nasib??? hang tilik nasib guna setan pastu hang guna nama Allah... pergh banyak gila la fitnah kat page ni... ni.. kalau nak politik tu kaji bagi habeh dulu... kalau nak kata sal bala ni dah lama Allah wak turun kat kita.. cuma kita asyik duk highlight bagi nampak salah orang.. weh kalau nak main dengan agam sangat nu hampa pi suruh bini najib pakai tudung.. nak aku terangkan ka apa siksa tak tutup aurat?? pastu tgk najib sendiri duk salam dengan pompuan bukan muhrim suka hati ja... awat BN memang x da batas hukum lelaki pompuan ka?? perghhh... kalau betoi camtu aku pun mau masuk BN.. boleh dedah aurat san sini.. pegang sentuh2 bukan muhrim.. dari pemimpin tu kita jadikan sebagai iktibar!!!

MiZi said...

copy balik apa tuan blog ni tulis:

Lepas ni harap orang Kedah sedar sedarkan lah diri. Tak ada gunanya sokong PAS sebab parti PAS hanya membawa malapetaka disetiap negeri yang mereka kuasai. Langsung tak ada keberkatan didalam pemerintahan PAS. Hanya bala dan musibah sahaja.

Apa DS Azizan buat sepanjang pemerintahan dia? Nak naikkan tarif air kan. Dan sekarang Allah s.w.t terus bagi air melimpah ruah. Cash terus atas dunia ni. Tu belum kira di akhirat lagi. Bawak bawaklah bertaubat.

pergh!! pasni kita sokong najib!! sebab pasni kita leh jadi macam bini dia.. tudung pun x pakai.. rambut siap kaler kaler lagi... yay yay yay... pastu jadi macam najib plak bleh pegang pompuan bukan muhrim tanpa ingat hukum.. yehuuu... inikah yang diberkati ALLAH.. perghh... dasat gila pemikiran owner blog ni... weh.. hang dah berapa banyak dah bn sogok duit kat hang??/ ohya satu lagii.. nama menteri besar kedah adalah DATO SERI USTAZ AZIZAN.. USTAZ k.. jangan duk tinggal plak pangkat dia.. hang x penah jadi orang kedah jangan duk tuduh dia macam macma.. hang tak pernah jumpa dia jangan fitnah dia macam2.. hang pernah tgk najib turun dalam air banjir dengan seluar dia basah pakai baju TSHIRT buruk??? yahhh!! itu yang aku nampak waktu banjir baru ni.. seorang menteri besar sanggup memakai tshirt biasa turun ke dalam air sampai seluar dia basah sebab nak tolong angkat barang mangsa banjir... hang xkan jumpa dalam tv sebab geng tv semua puak2 hampa.. yang depa wak masuk dalam tv pasai ustaz azizan marah ja.. kalau aku jadi dia aku pun marah.. puak hampa duk fitnah dia macam2... agak2 la weh... hang menghina orang alim tau x.. dia x dak buat dosa apa pun kat hang.. yang hang nak hina dia pasai pa.. aku dah copy entry dalam blog hang ni.. jangan sampai aku buat laporan polis ja yang duk fitnah sultan kedah dengan menteri besar kedah