Geng Bas Sekolah

October 21, 2010

Kesian KJ


Golongan muda perlu diberi banyak peluang dalam parti dengan memegang dan memikul tanggungjawab lebih besar jika mahu melihat mereka sebagai pewaris untuk memperjuang dan membela nasib orang Melayu pada masa depan"

“Anggaplah kami sebagai harapan dan bukan ancaman, berikanlah juga kami peluang dan kepercayaan, upayakanlah kami untuk memegang dan menggalas tanggungjawab lebih berat”

“Namun, keterbukaan sama masih belum ditarikan oleh semua di mana masih ramai yang ragu-ragu dan takut untuk membuka ruang penyertaan lebih luas kepada orang muda”

“Saya percaya, Pemuda UMNO hari ini bukan golongan yang mengejar jawatan, gila kuasa, tamak projek tetapi kami pendokong harapan, pembela nusa, pencetus semangat, satria setia”
Itulah ucapan dasar Khairy Jamaluddin. Mahukan Pemuda diberikan lebih kuasa dan peluang. Ya aku faham maksudnya. Memang benar Pemuda perlu diberi lebih banyak ruang untuk menunjukkan kebolehan. Bukan setakat tukang salak ataupun membuat demo semata mata.

Tetapi aku menolak untuk memberikan KJ lebih kuasa. Pemuda diberikan peranan, ya aku sokong. Tapi kalau diberi kepada KJ, aku tolak 100%. KJ bukanlah ahli UMNO sejati. KJ perlu letak jawatan. Kami orang UMNO tidak mahu KJ.

KJ bukanlah bermula dari bawah. KJ adalah legasi pemerintahan korup. Selagi KJ masih belum mencapai usia 40 tahun, aku memang tolak KJ memegang apa apa jawatanpun.

KJ Perlu Bertaubat!

6 comments:

Anonymous said...

berambuslah kau kitol, baru ada peluang tuk pemuda

Anonymous said...

always remember that success is a ladder not an escalator*******

ini olang naik jadi ketua itu umno muda olang pakai itu eskalator.ITU bapak mertua sama itu turki olang hunus kelis punya manyak tolong...

kalau itu bapak mertua sama itu turki olang hunus keris punya tatak tolong,itu olang selupa itu ...

akupedulikhape said...

aku selaku 'anak buah' KJ kat rembau nih pon malu beb..malu bertuankan org mcm nih...

Berita dari gunung said...

Bukankah KJ sudah dapat macam-macam waktu PM ialah mertuanya. Yang paling janggal waktu beliau duduk sebelah DYMM Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah dalam Persatuan Bolasepak, hinggakan Tengku Abdullah perlu berehat untuk mewujudkan keadaan sedemikian. Bukan semua orang dapat keistimewaan itu.

Pemuda Nusantara said...

Salam tuan.

Cukup ke KJ seorang bertaubat? =)

Rais

YB Raz said...

akupeduliapa: kalau anak buah pergilah tegur direct.

berita dari gunung: KJ ni kadang kadang nampak sangat gelojohnya

pemuda: Kj adalah kepala. kalau kepimpinan tak betul masakan anak buah akan menjadi betul.