Geng Bas Sekolah

September 23, 2010

Indon Babi Siri 4

JAKARTA 22 Sept. – Kira-kira 500 rakyat Indonesia melancarkan protes bermotosikal di luar kediaman Duta Besar Malaysia di Jakarta hari ini untuk mengutuk penderaan ke atas pembantu rumah dari negara ini oleh majikan di Malaysia.

Berang dengan kes terbaru membabitkan rogol dan dera terhadap seorang pembantu rumah Indonesia, mereka mengepung kediaman Datuk Syed Munshe Afdzaruddin Syed Hassan dan mendesak beliau meninggalkan Indonesia dalam masa dua hari.

Mereka juga mengancam untuk merayau-rayau di sebuah gedung membeli-belah berdekatan dan mengarahkan mana-mana rakyat Malaysia yang dijumpai supaya pulang ke Malaysia.

“Kami mahu Duta Malaysia meninggalkan Indonesia dalam masa dua hari. Jika tidak, kami akan mengeluarkan semua barang di rumahnya.

Sumber: Utusan Malaysia

Apa lagi nak tunggu. Mereka halau duta kita, kita halau duta mereka pula. Kita halau semua warga mereka yang ada di sini. Jangan diberi bantuan sekiranya mereka dilanda bencana.

Memang biadap orang Indon ni.

4 comments:

bRAVEhEART said...

memang mereka biadap, malangnya pihak kita pula yang memberi muka

Anonymous said...

sial la diaorang ni..

Anonymous said...

Budaya orang bodoh dan tidak berpendidikan. Tak perlu kita halau duta depa balik tapi kita pulangkan pekerja depa balik.Banyak lagi negara lain boleh ganti. Kerajaan perlu minta Pemerintah Indonesia untuk mengawal situasi disana.Minta ketegasan Pemerintah Indonesia menanggani hal ini.

Jeepers Creepers said...

bh: itulah kerajaan terlalu berlembut sangat. sepatutnya kita perlu bertegas..jangan sekadar beri memorandum..ini main selit celah pagar pulak tu.

anon: kerajaan dah minta pihak mereka mengawal keadaan tetapi polis mereka buat tak endah je..sebabnya mereka turut bersutuju dengan puak bendera celaka tu.