Geng Bas Sekolah

August 12, 2010

Celaka : Orang Cina Besar Kepala !

PUTRAJAYA 11 Ogos - Masalah sikap orang ramai khususnya masyarakat Cina merupakan cabaran utama pembanci melakukan tugas pembancian sepanjang gerakan Banci Penduduk dan Perumahan 2010 setakat ini, kata Pesuruhjaya Banci dan Ketua Perangkawan Malaysia, Datuk Wan Ramlah Wan Abdul Raof.

Beliau berkata, terdapat antara mereka mengatakan tidak tahu berbahasa Melayu dan Inggeris.

"Rungutan kebiasaannya datang dari masyarakat Cina yang mengatakan mereka hanya tahu berbahasa Mandarin.

"Itu tidak seharusnya terjadi kerana kita sebagai rakyat Malaysia, sebagai penduduk Malaysia sejak merdeka hampir 53 tahun, sudah pasti tahu untuk menggunakan salah satu bahasa itu," katanya.

Wan Ramlah berkata, dalam Fasa I Banci 2010, 70 peratus daripada mereka yang tidak memberikan respons adalah masyarakat Cina.

"Kita bukan mahu bersikap perkauman dalam mendedahkan masalah ini. Perdana Menteri sendiri menyatakan Konsep 1Malaysia adalah untuk kebaikan semua kaum.

"Kalau kita mahu laksanakan konsep ini untuk semua, ia mesti ikut statistik berdasarkan kaum dan kumpulan etnik," katanya.

Wan Ramlah berkata, Jabatan Perangkaan terpaksa mendapatkan kerjasama media berbahasa Cina, petugas jabatan berbangsa Cina dan persatuan-persatuan mewakili masyarakat itu bagi memberi respons kepada pembanci.

"Malah, seperti apa yang berlaku di Johor, hampir setiap hari muka Pengarah Jabatan Perangkaan Negeri Johor, Tiew Chin Tong terpampang di surat khabar berbahasa Cina bagi memberi penerangan tentang pentingnya pembancian ini," katanya.

Wan Ramlah berkata, masyarakat Cina tidak boleh mengatakan mereka tidak memahami soalan yang disediakan kerana kebanyakan mereka tinggal di bandar dan mendapat akses kemudahan pendidikan. - Bernama

Sekarang boleh lihat betapa jahatnya perangai orang cina ini. Begitu biadap dan sombong. Tak ubah seperti saudara jauh mereka yahudi zionis. Orang melayu Penang kena tindas dan hampir dihalau keluar. Sementara di Selangor puak mereka merompak pasir.

Apa lagi yang orang melayu patut buat sekarang? Sendiri boleh fikir lah.

Tamat Hikayat Malaysia Heaven. Selamat sempurna yang membaca dia dan segala yang menengarkan dia, istimewa yang menyuratkan dia, dipeliharakan Allah subhanahu wataala apalah kiranya dari dunia datang ke akhirat, berkat syafaat Nabi Muhammad mustafa, sallallahu alaihi wasaalam.

4 comments:

Anonymous said...

Apa susah nya... Kita banci untuk orang Melayu dahlah... Beri keutamaan pada orang melayu... Lepas tu keluarkan statistik untuk perancangan masa depan berdasarkan statistik tu.. Orang Cina yang tak nak lantaklah... Yang penting dirikan Sekolah dan Prasana lain berdasarkan orang melayu. Rumah kos rendah dan sederhana biar banyak dan dekat dengan penempatan orang melayu kita. Bila depa timbulkan Kenapa semua untuk orang melayu, katakan ini berdasarkan statistik 2010. Hampa tak ambil pot, boleh belah...

Jeepers Creepers said...

betul juga tu.aku sokong.

Anonymous said...

pendatang haram kot

Anonymous said...

p