Geng Bas Sekolah

July 30, 2010

Siasat Segera Tun Dr Ling Liong Sik

PUTRAJAYA 29 Julai – Dalam apa yang dianggap mengejutkan, bekas Menteri Pengangkutan, Tun Dr. Ling Liong Sik hari ini dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini atas tuduhan menipu kerajaan Malaysia berhubung skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) melibatkan pembelian tanah bernilai RM1.08 bilion, hampir lapan tahun lalu.

Bekas Presiden MCA itu mengaku tidak bersalah dan meminta dibicarakan atas satu tuduhan utama dan satu tuduhan pilihan menipu Jemaah Menteri untuk memberikan persetujuan terhadap pembelian tanah di Pulau Indah bagi projek PKFZ (dahulu dikenali sebagai Mega Distribution Hub) di Pelabuhan Klang.

Sambil mengangguk kepala tanda memahami pertuduhan yang dibacakan kepadanya setelah diterjemah ke dalam bahasa Inggeris, beliau dengan nada suara perlahan berkata: ‘‘Plead not guilty (mengaku tidak bersalah)’’.

Sumber : Utusan Malaysia

Siasat jangan tak siasat. Jangan pilih bulu sama ada kerinting atau rebornding. Kalau bersalah, jatuhkan sahaja hukuman berat tanpa mengira dia orang biasa, menteri hatta sultan sekalipun. Setiap yang bersalah pasti tak boleh terlepas dari tindakan undang undang.

Tamat Hikayat Malaysia Heaven. Selamat sempurna yang membaca dia dan segala yang menengarkan dia, istimewa yang menyuratkan dia, dipeliharakan Allah subhanahu wataala apalah kiranya dari dunia datang ke akhirat, berkat syafaat Nabi Muhammad mustafa, sallallahu alaihi wasaalam.

No comments: