Geng Bas Sekolah

July 19, 2010

Kerajaan Pakatan Selangor Kerajaan Zalim !

SABAK BERNAM 18 Julai – Lebih 300 orang termasuk pelajar Institut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) berhimpun secara aman di pekarangan IKYS di sini hari ini bagi membantah keputusan kerajaan negeri menutup institut itu secara mendadak Jumaat lalu.

Pelajar terlibat mendakwa, mereka hanya mengetahui tentang penutupan institut tersebut dan arahan berpindah ke Kolej Antarabangsa Inpens (Inpens) di Kuala Selangor minggu lalu selepas menghabiskan cuti semester baru-baru ini.

Selain beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri Barisan Nasional (BN) yang diketuai Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo, waris keluarga pelajar terlibat turut menyertai perhimpunan hampir dua jam yang bermula pukul 10.30 pagi itu di pekarangan IKYS Bagan Terap.



Penutupan IKYS yang kebanyakan pelajarnya berasal daripada keluarga berpendapatan rendah, disifatkan mereka sebagai tindakan zalim kerajaan negeri. Malah kata mereka, ia juga menunjukkan kerajaan negeri tidak prihatin terhadap nasib dan masa depan pelajar miskin yang ingin menyambung pelajaran dalam bidang kemahiran.

Kerajaan Pakatan Selangor Zalim Dan Tidak Berperikemanusiaan

SABAK BERNAM 18 Julai - Keputusan kerajaan negeri menutup Institut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) di Bagan Terap, di sini disifatkan sebagai tindakan mementingkan diri dan tidak munasabah.

Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo berkata, keputusan itu dipercayai dilakukan ekoran institut itu tidak memberikan keuntungan kepada Yayasan Selangor dan kerajaan negeri.

'Mereka langsung tidak memikirkan nasib dan masa depan pelajar di institut ini yang tujuan penubuhannya untuk membantu anak golongan berpendapatan rendah yang tidak berpeluang menyambung pengajian ke peringkat tinggi bagi mendapatkan latihan kemahiran.

''Saya juga tertanya-tanya kenapa soal rugi ditimbulkan sedangkan wang IKYS ada RM60 juta berdasarkan rekod pada tahun 2009. Lagi pun ia dibina bukan bermatlamat mencari keuntungan tetapi membantu rakyat kurang berkemampuan," katanya.

Ulasan Aku :Inilah perangai sebenar manusia manusia yang menerajui Selangor sekarang. Mana mana pertubuhan atau yayasan yang tidak memberi keuntungan duniawi kepada mereka akan ditutup dan dihalang beroperasi. Cara mereka ini sama seperti ajaran Nik Aziz yang menghalang dan menutup tabika Kemas kerana tidak menyumbang duit poket kepada PAS.

Manusia seperti Khalid Gap Gap, Anuar Ibrahim berserta cina cina DAPig terus merompak harta negeri Selangor serta rakyat malah menindas dan menzalimi penduduk miskin.

Malah cina DAPig sedang merangka strategi untuk membodohkan generasi muda orang melayu dengan menghalang mereka menyambung pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi. Manakala mereka daripada golongan menengah dan kaya akan diperbodohkan dengan beer bukan arak, rumah urut dan pelacuran.

Malah sehingga cubaan memesongkan umat islam dengan menyokong nama Allah s.w.t yang Maha Suci supaya digunakan oleh golongan kristian.

Inilah bahayanya Pakatan yang ditaja oleh yahudi zionis serta cina Singapork. Mereka sentiasa mencari jalan untuk menghancurkan agama islam dan orang melayu. Dan ini juga adalah penjajahan bentuk baru keatas malaysia.

Sedarlah wahai bangsa melayu. Bersatulah kita diatas tali Allah s.w.t dan perangilah mereka yang mahu mengusir kita semua dari kampung halaman kita. Bersatulah dan bertaubatlah sebelum terlambat. Sesungguhnya Allah sentiasa bersama kita Allahuakbar!

Orang Yahudi dan Nasarani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka. (al-Baqarah: 120).

2 comments:

YANG GAMBI said...

YB Raz, inilah yang dikatakan kerajaan kebajikan pakatan rompak.... di Penang kampung Melayu dirobohkan, di Selangor pusat pendidikan anak Melayu dihapuskan...

Jeepers Creepers said...

memang sah kerajaan kebajikan..hanya menjaga kebajikan diri serta kroni sahaja.