Geng Bas Sekolah

May 29, 2010

Masih Dilanda Masalah

Sudah lama blog ini tak update. Sebenarnya modem yang rosak. Tapi nak membeli modem baru terpaksalah menunggu gaji bulan hadapan. Maklumlah gaji seorang pengawal keselamatan berapalah sangat. Nak tunggu kenaikan gaji, dulu cakap berdegar degar tetapi sekarang semua senyap menikus. Siapalah yang prihatin akan nasib kami ini.

Maaf buat semua rakan blogger, bermula dari keputusan PRKL Sibu, aku langsung tak dapat meluahkan pendapat disebabkan masalah modem. BN kalah disebabkan orang cina bandar menolak BN. Aku dah malas nak cerita perihal orang cina ni. Kalau aku cakap, nanti orang chop aku ni saje nak naikkan sentimen perkauman. Tapi aku memang rasis. Aku peduli apa. Lim Guan eng sendiripun rasis tulen apa. Tak percaya pergilah Penang. Tengok peniaga melayu kena perhambat kat sana.

Lupakan masalah Sibu. Laa ni anak Samy Vellu pula bersikap rasis. Vell Paari menuduh orang melayu (UMNO) terlibat didalam usaha menolak jatuh bapaknya dari kerusi presiden MIC. Deyy apa barang kami orang melayu nak kacau Samy Vellu. Buang masa je.

Alaa cakap jelah kau nak jadi penganti bapak kau kan. Kau ni pun dah macam KJ. Gila kuasa.

Sekarang kau dah minta maaf pula. Betul cakap orang, kau ni jenis manusia berbelit. Sekejap tuduh, macam ada bukti sahih je. Lepas kecoh kecoh, minta maaf pula. Nasib baiklah kami ni orang islam.Penyabar orangnya. Kalau tak dah lama kami perangi kau habis habisan.

DS Najib bercadang nak mansuhkan subsidi berikutan negara terpaksa menanggung beban hutang yang tinggi disebabkan subsidi. Aku tak ada masalah tapi seeloknya dilakukan secara berperingkat.

Tapi aku memang cukup pasti, selepas subsidi ditarik balik, kita semua terpaksa mengubah gaya hidup. Maklumlah barang dah naik harga. Akupun pasti cukup ramai yang bantah. Alah biasalah dah perangai manusia. Semua nak senang tapi pemalas.

Lambat laun subsidi terpaksa juga ditarik balik. Dan rakyat kenalah belajar bagaimana hidup susah. Jangan nak senang memanjang. Cuba cubalah renungkan bagaimana hidup orang Palestin. Semuanya disekat.

Nanti kita juga akan mengalami nasib seperti mereka. Kalau kita tak ubah gaya hidup, masih terus berlagak kaya seperti Vincent Tan atau Raja Gula. Kita akan susah nanti. Belajarlah berjimat didalam pembelanjaan.

Dan kalau dah memang susah hidup di KL, lebih baik balik kg. Tak payahlah berangan nak duduk KL kalau gaji tak seberapa terutama buat orang melayu ni. Cakap je lebih tapi habukpun takde. Dah ramai aku tengok orang melayu ni. Cakap besar duduk KL konon bergaji besar. Konon keje pegawai tapi bila cukup bulan, meminjam juga dari mak bapak di Kg. Setakat berhijrah ke KL tapi kerja kilang, lebih kerja je di kampung. Buang masa, buang duit.

Sorry kalau terasa tapi ini realiti. Tempat aku ramai orang sebegini terutama golongan muda. Kadang kadang SPM lingkup, tapi ada hati nak kerja KL. Akhirnya terjebak dengan jenayah. Yelah sapa nak terima orang yang SPM hancur. Kalau dapat kerjapun, gaji ciput je lah. Macam mana nak hidup di KL. Jalan mudah, jadilah penjenayah.

Hum akupun takde benda nak cakap. Broadband yang aku pinjam ni tak elok sangat. Maklumlah kawasan kampung. Liputan dah tentu tak sebaik KL. Nanti bila ada kesempatan lain, aku akan online lagi.

2 comments:

Anonymous said...

sekarang ni di malaysia yang perlu orang melayu bunuh ialah,,, dsai dan anak beranak, samy vellu dan anak beranak, lim kit siang dan anak beranak, karpal sing dan anak beranak, nik aziz dan anak beranak, kj dan anak beranak, idris jala dan anak beranak, khalid ibrahim dan anak beranak, khalid samad dan anak beranak dan semua manusia cina,keling dan melayu yang menyokong cina dan keling.

hidup umno

Jeepers Creepers said...

kau pun elok kena bunuh sekali. ramai sangat kat malaysia ni. rimas aku.