Geng Bas Sekolah

January 10, 2010

Suasana Semakin Panas

Gereja All Saints dan Gereja Saint Louis dekat Taiping dilempar bom api pagi tadi tetapi tiada kerosakan pada bangunan: Ketua Polis Perak.

Tak lama lagi, semakin hebatlah sentimen anti agama. Ditambahkan pula dengan suasana yang sama di Mesir, pasti menimbulkan rasa yang tidak aman kepada rakyat. Semuanya bermula dengan rancangan jahat Anwar dengan memanipulasi penganut Kristian.

Dan kini Anwar secara terang terangan mengaku orang Kristian adalah saudaranya (klik sini). Ish apalah jenis manusia ni. Mengaku orang kafir sebagai saudara sedangkan Rasullullah s.a.w hanya mengatakan setiap orang mukmin itu adalah bersaudara. Bukannya orang Kristian.


Pemandangan Yang Akan Selalu Kita Lihat

Tetapi kita bernasib baik kerana orang Malaysia masih mundur teknologi didalam peperangan. Tengoklah nak bom pun masih guna molotov cocktail. Takde standart langsung. Tengok selatan Thailand, dah maju selangkah guna IED ataupun guna handfon letupkan bom.


.

Ini Baru Canggih

Tapi kalau berdasarkan pengalaman aku, dengan lemahnya penguatkuasaan sempadan Malaysia. Tak mustahil nanti ada rakyat Malaysia yang akan mengimport teknologi membuat bom yang lebih baik.



Time tu semua orang kena jaga jagalah. Silap langkah kena bom. Silap cakap kena bom. Hari hari main bom bom bom. Bunga apipun orang dah tak pandang. Semua orang dok pakat pakat main bom.

Malam rayapun orang dah tak main mercun bola tapi main bom. Baru kuat sikit bunyinya. Makin meriahlah hospital dan tanah kubur nanti. Lepas ni harga tanah kuburpun makin mahal sebab dah terhad. Sebabnya dah ramai sangat yang suka main bom.


Lepas ni Abang Askar Banyak Kerjalah

Abang abang askarpun makin sibuklah nak jaga keamanan negara. Ada yang nak jaga jalan, jaga masjid, jaga pasar. Mana tahu ada budak sengal nak main bom kat situ. Yang nak pergi kerja atau kemana mana, pun susah juga. Kena tengok dulu bawah kereta ada letak bom ke tidak. Huhh penat kalau macam ni hari hari.

So aku nasihatkan "pengganas" kat luar sana. Buat masa ni janganlah main bom. Dengan kenaikan harga gula, ayam dan minyak, kami takde duit nak pergi hospital kalau kena bom.

Kalau korang nak juga main bom, pergilah ke luar negara. Jangan main kat dalam negara. Pergilah ajak Nik Aziz, Anuar Ibrahim atau Lim Kit Siang teman korang main bom kat luar negara. Mesti diorang suka sebab diorang memang suka tuduh tuduh letupkan orang ni.

*lepas ni harga botol kicap dan sos akan naik sebab orang nak buat molotov*

3 comments:

Anonymous said...

jangan main main dengan bom ni.ada orang sensitif sebut pasal bom

Anonymous said...

elok nik aziz beserta pengikutnya di bom sekali.banyak buat fitnah

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

bro,salam ziarah.tq for ur advices.really forgot to publish ur name there.