Geng Bas Sekolah

November 22, 2009

Malaysia Menghadapi Ancaman Baru

Aku suka membaca rencana yang ditulis oleh Dr Mohd Ridhuan Tee di Utusan Malaysia. Ini kerana beliau mewakili bangsa cina dan mendedahkan niat jahat segelintir bangsa beliau kepada rakyat umum. Semua orang maklum bahawa bangsa cina cukup merahsiakan segala yang di agendakan oleh mereka. Malah mereka hanya menghebahkan dikalangan mereka dengan menggunakan bahasa mereka sendiri.


Saudara Ridhuan Tee sanggup menerima hinaan dan kecaman dari bangsa sendiri kerana menegakkan keadilan dan kebenaran. Malah mendedahkan segelintir bangsanya mahukan hak mereka diiktiraf setaraf dengan kaum bumiputera. Ini bermula dengan isu pendidikan dan nanti akan berlanjutan sehinggalah ke isu kewangan, pemilikan tanah dan sebagainya.


Persekutuan Persatuan Cina Malaysia (Hua Zong) telah mendesak agar kerajaan membantu 60 Chinese Indenpendent Secondary School dan mengiktiraf sijil yang dikeluarkan. Begitu rapi tindakan bangsa ini umpama bangsa Yahudi.

Sedikit demi sedikit mereka menolak sistem pendidikan rasmi berasaskan penggunaan Bahasa Malaysia dan akhirnya mereka akan menguasai seluruh negara. Sudah lebih 50 tahun negara ini merdeka tetapi penguasaan bahasa Malaysia begitu rendah dikalangan bangsa cina berbanding bangsa bangsa lain. Malah kaum India adalah lebih baik penguasaan Bahasa Malaysia berbanding kaum cina.

Ini semua kerana kaum cina begitu mementingkan diri sendiri dan hanya mahu hidup dikalangan mereka sahaja. Ini tidak menghairankan kerana beginilah cara mereka sejak mereka datang ke Tanah Melayu lebih seratus tahun lalu.


Kerajaan sepatutnya bertegas dan menghidupkan kembali Akta Pelajaran 1961 Seksyen 21 (1b) dimana Kementerian Pelajaran berkuasa untuk menutup mana mana srjkc dan srjkt. Mereka sudah mendapat kemenangan pertama dimana mereka boleh menubuhkan srjk sejak diawal kemerdekaan negara. Dan kemudian Akta Pelajaran 1961 juga dimansuhkan kemudiannya.

Dan sekarang mereka terus mengasak kerajaan dengan pelbagai tuntutan yang melampau. Sudah tiba masanya kerajaan bertegas kepada mereka. Hak kerakyatan mereka sepatutnya dibuang dan mereka patut dihalau dari negara ini sekiranya terus berdegil. Sudah terlalu lama mereka mengada ngada.

Sebelum perkara yang buruk berlaku akibat implikasi permintaan mereka, adalah lebih baik kerajaan bertindak tegas dengan menghapuskan semua keistimewaan mereka sebelum ini. Dan haramkan semua pertubuhan pertubuhan cina yang merbahaya seperti Dong Zong, Hua Zong, Persatuan Ketua Ketua Sekolah Cina dan lain lain.

Kita tidak mahu adanya komunis lahir semula di Malaysia. Sudah cukup orang melayu menderita akibat komunis cina dahulu. Kini orang melayu harus bangun dan bersatu mempertahankan negara daripada asakan asakan ultra kiasu ini.

5 comments:

YANG GAMBI said...

Salam YB Raz, macam mana Nik Aziz nak baca nanti....... dia bukan tahu baca rumi...... macam ni kah Nik Aziz nak pertahankan Islam, kalau tulisan jawi dihapuskan....

Anonymous said...

cina lahanat tak sedar diri. Lucutkan kerakyatan dorang ni semua. Gunakan akta darurat.

Yb Raz said...

ish nik ajis tu pandai..kalau tak,takkan ler dia boleh jadi mb 20 tahun.

bukan senang nak istihar darurat..banyak komplikasi yang boleh berlaku kalau darurat..silap silap internetpun akan ditutup..

Anonymous said...

ape akan jd bumi Allah ini bila ulamak dihina dicaci,pendusta diangkat tinggi.........???

Anonymous said...

mana ada ulama dhina yg ada pun ahli politik yg brtopengkan ugama,
yg mnjadikan ugama sbgai batu loncatan prlakuan politik mreka.