Geng Bas Sekolah

March 2, 2009

Boo Cheng Hau adalah Dr GILA

Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor, Dr. Boo Cheng Hau mengenai dasar aparteid yang disamakan dengan hak istimewa bumiputera terus mendapat tentangan. Ini lagi seorang "anggota DAP" yang gila. Sebenarnya ramai orang gila didalam parti DAP ini. Diketuai oleh "Kapal King" sehinggalah ahli ahli exconya. Semuanya "gila". Ada "gila bahasa", ada "gila pangkat", dan "gila tanah".

Adakah pada "orang orang gila" ini kita hendak letak harapan untuk meneraju negara? kalaulah "orang gila" ini memimpin negara, tidak sampai setahun, Malaysia akan menjadi Singapura, Hongkong dan Taiwan. Semuanya hancur. Baik orang melayu, adat budaya melayu malah agama islam turut hancur.

Boo Cheng Hau mengatakan hak bumiputera ini seperti aparteid. Adakah dia lupa, sengaja buat lupa ataupun sememangnya bodoh tapi dapat title Dr, yang "bumiputera" inilah yang menjaga keamanan dan kedaulatan negara selama 51 tahun.

Kaum bumiputera tidak mengira melayu, pribumi sabah/sarawak dan orang asli telah menjaga negara dari ancaman komunis komunis cina lahanat. Berani pula cina gila yang bernama Dr. Boo Cheng Hau ini menghina hak bumiputera.

Betul betul sial ini. Cuba Dr gila ini cakap, berapa ramai anak cina di negara ini yang sanggup masuk askar dan polis? Berapa ramai yang sanggup duduk kem, meredah hutan, menjaga sempadan negara 24 jam?

Apa yang mereka mahu cuma mengumpul kekayaan ekonomi negara sedangkan anak melayu dan bumiputera lainnya bergadai nyawa, tinggalkan keluarga demi menjaga keselamatan negara. Memang tidak kaya masuk askar ni tapi inilah pengorbanan namanya. Berkorban demi agama, negara malah untuk anak anak cina supaya mereka dapat bolot ekonomi negara.

Tahniah buat empat srikandi Tentera Darat (TD) melakar sejarah tersendiri apabila muncul sebagai wanita pertama dalam beberapa bidang masing-masing di peringkat perkhidmatan dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).


Dan berapa ramai pula amoi amoi cina yang sanggup masuk askar? Mana ada maa...Jangan haraplah mereka nak membantu mempertahankan negara dari diserang musuh nanti. Mereka lebih senang bergaya dengan pakaian seksi, shopping di ibu kota dan lepak lepak di "starbuck".



Oleh kerana anak anak cina tidak mahu susah demi survival negara, Dr. Boo Cheng Hau janganlah sewenang wenangnya mengkritik hak bumiputera kerana kami sememangnya wajar mendapat hak tersebut. Bukan hanya kerana kami "orang jati" tetapi kenanglah pengorbanan yang telah dibuat sehingga kamu hidup senang-lenang di hari ini.

4 comments:

kontraktorwibawa.blogspot.com said...

Memang bangsa kita banyak berkorban sejak sebelum Melaka jatuh ke tangan Portugis lagi.

Sampai sekarang pun muda-mudi kita tetap pertahankan Tanah Air tanpa mengira berapa imbuhan nya.

Akan tetapi berlainan dengan 'mereka', jika tak cukup habuan tak kan mahu ke perbatasan.

-Semasa Indonesia dilanda reformasi, bangsa 'mereka' ni lari ke mana ye?

Anonymous said...

tak nak layan orang gila tapi terpaksa layan gakla orang gila cam parti DAP

YB Raz Gothic said...

Humm tak tahulah apa nak jadi. Orang melayu ditindas di tanah air sendiri. dah jadi macam palestin

Sedingin Salju said...

Orang cina mana mau kerja tentera, kalau nak pun, bukannya pangkat rendah. Orang cina kalau nak masuk polis pun, bukan nak pangkat rendah. mereka mana mau susah? Ini betul. Sebab aku cina, jadi aku tau. Ini adalah realiti.