Geng Bas Sekolah

March 18, 2009

Alahai Ali


Adus sungguh memalukan apabila Dato seri Ali Rustam dilarang bertanding jawatan timbalan presiden UMNO akibat salahlaku yang dilakukan oleh ejen beliau.

Mengapa seorang menteri yang berpengalaman seperti beliau boleh terlibat walaupun ianya dilakukan oleh ejen beliau. Mustahil beliau tidak mengetahu tindakan ejen ejennya yang melobi perwakilan.

Ejennya adalah Saadun Basirun, Rosli Hasan dan Zalina Ismail. Saadun dan Rosli adalah ahli jawatankuasa Umno bahagian Bukit Katil.Manakala Zalina adalah naib ketua Puteri Umno bahagian yang sama.

Berikutan itu, ketiga-tiga mereka digantung keahlian selama satu penggal atau tiga tahun berkuatkuasa 12 Mac lalu.

Pada aku ejennya sepatutnya dibuang daripada UMNO. Mana mungkin orang yang terlibat didalam rasuah hanya digantung keahlian. Malah mereka sepatutnya dihukum gantung sampai mati mandatori. Rasuah adalah jenayah berat. Ianya boleh menghancurkan negara, sama seperti dadah.

Secara peribadi Dato Seri Ali Rustam adalah seorang yang berkebolehan. dapat memajukan Melaka sehingga ke tahap yang membanggakan. Malah dia lebih dihormati berbanding dengan Menteri terdahulu dimana dikaitkan dengan skandal ****.

Tapi sayanglah sekiranya karier dan imejnya hancur disebabkan masalah rasuah. Dan tahniah kepada pihak jabatankuasa Displin UMNO kerana menjalankan tanggungjawap walaupun ianya berat untuk dilaksanakan. Semoga UMNO bebas daripada rasuah suatu hari nanti.

10 comments:

hidupsatuperia said...

no worries., sbb apa yg terjadi jelas menunjukkan tan sri tengku acts transparently., dan datuk ali pun matang menerima.. sokongan sy pada datuk ali tetap teguh.. kerana selaku orang melaka... i know how well he is...
orang2 bawah?.. biasa lah.. bukan semua boleh dikawal.... mungkin mereka btol2 nakkan datuk ali menang.. tapi cara mereka tidak dapat kita terima... btol?..

TokMudim said...

UMNO Dulu, kini dan selamanya rasuah.Jangan campak diri anda ke dalam kebinasaan. Selamat kan diri dan keluarga anda ...keluar dan bubar UMNO.



Say No to "Oral Sex". Respect your Wife.

Sedingin Salju said...

Ya, rezeki di tangan tuhan.

raz said...

Ali dikatakan mengemukakan rayuan. Sama samalah kita tengok keputusannya nanti.

Tentang bubar UMNO..Tidak sesekali wahai tok mudim..Pantang melayu menderhaka..UMNO tetap UMNO..

TokMudim said...

Kalau kat Tanah Besar China orang-orang seperti Datuk Mohd Ali Rustam dan seangkatan denganya dah lama kena hukum tembak mati. Kat Malaysia boleh buat rayuan pulak…macam mana le UMNO nak bebas rasuah.


Say No to "Oral Sex". Respect your Wife.

Parpu Kari said...

Realitinya UMNO memang sebuah parti peRasuah. Hebat sungguh!... Tahniah Ali. Teruskan, kami memang suka kaki perasuah. "Kami nak Ali Rustam NATANG". Parti UMNO adalah sebuah himpunan kaki perasuah.




parpukari bukan parFUCKari

Raz said...

Tentang itu aku bersetuju tok mudim. Perasuah layak dibunuh. Kalau dibunuh, bukan setakat UMNO, malah satu negara bebas rasuah.

Eleh kari ni bukannya kari original. Hentikan Cetak Rompak!

Sedingin Salju said...

Pantang melayu dicabar hang taukah? Aku yang bukan melayu pun tau, hang ni melayu apa sampai satu apa pun tak tau?

Sedingin Salju said...

Tok mudim, berapa orang dah hari ni pi sunat?

Sedingin Salju said...

Ha, parpu kari cetak rompak sudah tiba.