Geng Bas Sekolah

November 8, 2011

Marina Mahathir Sengal

Datuk Paduka Marina Mahathir hari ini menyelar laporan-laporan media yang menggambarkan Seksualiti Merdeka seolah-olah sebagai festival seks bebas dan mengancam untuk menyaman jika perkara itu tidak diperjelaskan dan diputarbelitkan.

Pada sidang media yang diadakan anak bekas perdana menteri itu berkata, tiada perkataan yang dapat digunakan untuk menggambarkan perasaan marah beliau apabila program tersebut difitnah, yang jelas menerusi TV3 malam tadi, dan memberi amaran kepada pemberita dari stesen tersebut akan kesannya jika kenyataannya hari ini disalah petik.

“Saya melihat pada wajah anda dan kami tahu siapa anda,” kata Marina di ibu pejabat Tenaganita di sini.

Marina muncul di pejabat pertubuhan bukan kerajaan itu di Jalan Gasing di sini untuk memberi sokongan kepada empat rakannya yang dipanggil polis hari ini berhubung program itu, yang diadakan setiap tahun sejak 2008 tetapi menjadi kontroversi tahun ini dan diharamkan berkuat kuasa Khamis lalu.

Mereka yang dipanggil polis hari ini ialah pengasas program Seksualiti Merdeka Pang Khee Teik, Pengerusi Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreenavasan, Pengarah Tenaganita Irene Fernandez dan ahli jawatankuasa Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah.

“Saya berada di sini sebagai seorang penyokong sebab dua tahun lalu saya telah merasmikan Seksualiti Merdeka tanpa sebarang insiden,” katanya.

Marina menjelaskan program itu bukan bertujuan menggalakkan seks bebas tetapi untuk membantu kumpulan LGBT (lesbian, gay, biseksual dan traansgender) yang dipinggirkan memahami hak mereka dalam lingkungan undang-undang.

“Ia adalah satu acara untuk menjelaskan dan mendidik tentang hak mereka dalam lingkungan perundangan, dan bukannya di luar lingkungan.

“Saya sangat marah, sangat marah, tiada perkara untuk menggambarkan ke atas sesetengah pihak yang menganggap ini sebagai festival seks bebas. Anda tiada perkara lebih baik untuk dilakukan? Seks bebas memang tidak dibenarkan di sini... adakah anda gila (sehingga) boleh menggambarkan perkara ini?” kata beliau.


Kepala otak berjambul si makcik Marina ni. Sokong sangat puak songsang tu apahal. Tak kiralah apa alasan program tu, tapi yang jelas program tu mencabar umat islam kat negara ini. Kau nak didik dorang mengenai undang undang tapi program ini sebenarnya lain mesejnya.

Pergi mampuslah dengan perundangan. Yang penting balik ke pangkal jalan. Bukannya menyokong kaum songsang ni dengan perundangan. Kalau kaum songsang ni tahu perundangan sekalipun, dalam kubur esok dorang boleh menjawap ke dengan perundangan yang kau ajar? Dalam kubur esok perundangan kau ni langsung tak boleh pakai.

Kau dah rasmikan Seksualiti Merdeka dua tahun lalu, berapa ramai kaum songsang dah balik ke pangkal jalan? Berapa ramai yang dah insaf dengan program bodoh lagi syirik ni? Setakat perundangan apa lancau.

Perangi golongan songsang dan penyokong mereka sehingga mereka kembali ke jalan Allah. Itulah cara yang terbaik.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

Anonymous said...

AstaufiruALLAH, Eh buat mengucap, tak baik pandang hina pada orang.Nih sampai lancaulah kepala otaklah... eh! berdosa tau! cikgu kau tak ajar ke untuk bersopan santun apabila bercakap dengan orang yang lebih tua dari kita? kenape mencarut dan membebel? Kau tak takut dosa? Tapi kau kan bisexual, kenape menentang eh? hari tu menangis konon, kerana di tinggalkan si itam gelam. Very confusing! Aku sokong marina mahathir. menyampah aku dengan si bisexual Raz nih. Benci arrr

ahlee said...

nilah jadi bila baca Malay Dilemma jadilah Marina Merapu Meraban Mahathir bikin malu makbapak kata sekolah agama?