Geng Bas Sekolah

May 3, 2012

Cina Rasis Serang Guru Ajar Bahasa Malaysia


Guru wanita yang mengajar disebuah sekolah jenis Kebangsaan Cina di Damansara mendakwa hidupnya dalam ketakutan berikutan di ganggu serta diugut oleh sekumpulan samseng yang disyaki upahan ibu bapa pelajar yang tidak berpuas hati dengan mangsa yang mengajar disekolah berkenaan.

Setakat ini guru wanita itu sudah menerima lima ugutan sejak 10 April lalu manakala ugutan terbaru yang diterimanya ketika berada ditempat letak kereta dirumahnya pada jam 10 pagi pada hari sabtu lepas.”ketika kejadian itu mangsa yang menuju kearah keretanya telah dihampiri oleh seorang lelaki tidak dikenali dan memarahinya kerana masih lagi mengajar disekolah tersebut walupun amaran supaya berpindah sudah diberi beberapa kali”

Gangguan terhadap mangsa dikatakan bermula selepas isu penggunaan bahasa Melayu disekolah berkenaan ditimbulkan oleh segelintir ibu bapa yang tidak sependapat dengan pentadbiran sekolah pada hujung tahun lalu.

Boleh dilihat dengan jelas bila kata-kata ugutan “ esok akan mati jika kau berdegil;dan berpindah dari sekolah berkenaan bukan satu pekara yang boleh dilihat remeh oleh pihak berkuasa sedangkan laporan polis sudah dilakukan oleh mangsa di Balai Polis Damansara, dan telah disahkan oleh Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed.


Celakanya cina ni. Kurang ajar betul. Ini bukti jelas dah yang ada orang cina kat Malaysia ni memang ANTI orang melayu dan bahasa melayu. Sampai upah samseng serang guru yang mengajar bahasa melayu di sebuah sekolah jenis kebangsaan cina.

Hey cina celaka, kalau ko taknak belajar bahasa kebangsaan, lebih baik ko keluar je dari negara ini. Ini negara Malaysia, bukannya Taiwan, Singapork atau Tanah China. Pukimak celakanya cina rasis! Sepatutnya sekolah SRJK ni ditutup terus. Jangan bagi peluang kat cina cina rasis pijak kepala orang melayu.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

1 comment:

Anonymous said...

byk akta yg dh di pinda n mansuh..jd cmni la...smpi DYMM DiPertuan Agong pn dorg main2..